اطلاعات تماس

آینه و کنسول کلاسیک یکی از روش‌های خوب برای دکوراسیون منزل است که به زیبایی خانه می‌افزاید. این روزها که بسیاری از افراد طرفدار دکورهای چوبی هستند تا ظاهری لوکس و زیبا به خانه خود ببخشند، این اجزا نیز برای دو چندان کردن زیبایی و نمای لاکچری کارآمد است. بسیاری از افراد دست به انتخاب مدل‌های آماده در بازار می‌زنند و برخی دیگر که بودجه بیشتری دارند و به دنبال کارهای کلکسیونی و تک هستند، اقدام به سفارش طرح دلخواه خود می‌کنند. در این متن درباره این بخش از دکوراسیون چوبی منازل صحبت می‌کنیم و یک راهنمای جامع در خصوص خرید آینه و کنسول کلاسیک آماده کردیم.

تاریخچه آینه و استفاده آن

پیش از پرداختن به مبحث آینه و کنسول کلاسیک و راهنمای انتخاب آن، بهتر از درباره تاریخچه این وسایل و ورود آنها به زندگی انسان صحبت کرد. اولین آینه‌ای که انسان نخستین چهره خود را در آن دید زلال آب برکه‌ای ساکت بود. اما تغییرات آب و هوایی و رفت و آمد نور خورشید این امکان را به بشر اولیه نمی‌داد که از این موهبت شگفت در هر لحظه و مکانی استفاده کند . پس بشر نخستین تا اختراع و کشف آینه‌های اولیه از این موهبت بزرگ محروم ماند.

اولین آینه‌ها در حدود شش یا هشت هزار سال پیش، توسط مردمان آناتولی، یعنی ترکیه امروزی، ساخته شد. آنها اولین آینه را از سنگ جلا ساختند. برای این کار از شیشه‌های آتشفشانی استفاده می‌کردند. حدود سه تا چهارهزار سال پیش از میلاد در بین النهرین و مصر، مردمان آن نواحی مس را صیقل و جلا می‌دادند و برای دیدن تصویر خود از آن استفاده می‌کردند. هزار سال بعد، بومیان آمریکای مرکزی با سنگ جلا آینه می‌ساختند و از آن استفاده می‌کردند. در همان محدوده زمانی در چین و هند با استفاده از برنز آینه می ساختند. این روند ادامه داشت تا در سال 1835 یک شیمیدان آلمانی فرآیندی را کشف کرد که در آن با استفاده از یک لایه نازک از نقره روی صفحات شیشه‌ای، آینه ساخته می‌شد. امروزه اما روش‌های گوناگونی برای ساخت آینه وجود دارد و این به نقره محدود نمی‌شود.

ما هرروز بارها و بارها در آینه به خودمان نگاه می‌کنیم، در واقع آینه ها به عنصری جدا نشدنی از زندگی ما تبدیل شده اند بی آن که خود بدانیم. اما یک آینه همراه با کنسول تنها برای دیدن خود استفاده نمی‌شود و یکی از ارکان زیبایی منزل به شمار می‌رود. این روزها افراد به عنوان یک اکسسوری مهم برای زیبایی دکوراسیون خانه آن را به کار می‌گیرند. در ادامه به کاربردهای این وسیله خواهیم پرداخت.

کاربرد آینه با کنسول در منزل

بی شک از هر نوع آینه و کنسول کلاسیک یا مدرن برای زیبایی خانه استفاده می‌شود. اما این وسیله تزئینی نقش مهمی می‌تواند در صحنه دکوراسیون خانه شما بازی کند که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

  • مهمترین کاربرد آینه در دکوراسیون منزل عمق دادن به محیط است و اگر آن را در جای مناسب و درست نصب کنید، با خطای دیدی که ایجاد می‌کند، ذهن بیننده را فریب داده و حس دلبازی به فضا می‌دهد در نتیجه باعث بزرگتر دیده شدن اتاق می‌شود.
  • این وسیله در هر بخشی از خانه می‌تواند کاربرد خود را داشته باشد. برخی آن را برای پر کردن فضای راهرو در نزدیکی درب ورودی قرار می‌دهند، برخی دیگر به عنوان یک وسیله تزئینی اصلی در صدر اتاق نشیمن قرار می‌دهند. در نهایت در هرکجا که آن را بگذارید، می‌توانید از زیبایی آن بهره ببرید.
  • کنسول یک میز دکوری لوکس است که آینه‌ای بر روی آن قرار گرفته و کاربردهای مختلفی را شامل می‌شود . این میزهای زیبا و کاربردی در هر قسمت از خانه قابل استفاده هستند. به عبارتی دیگر، کنسول به نوعی یک دراور یا کمد چند منظوره است.
  • این نوع از اکسسوری که یادگاری سبک کلاسیک هستند، پس از سال‌ها به دنیای مد بازگشته‌اند و حس نوستالژیک دلپذیری دارند.
  • این وسایل تزئینی اگر به درستی و متناسب با سبک دکوراسیون خانه انتخاب شود، زیبایی دو چندانی به خانه شما می‌دهد. یک جز از دکور است که نمایی حرفه‌ای و زیبا به خانه شما می‌بخشد.
  • آینه میزهای کنسول‌ انواع و اندازه‌های مختلفی دارند و با متریال متفاوتی ساخته می‌شوند. آینه کنسول‌ها بهترین فضا برای گذاشتن وسایل تزئینی مثل گلدان، قاب عکس‌ ، شمع و دیگر دکوری‌هایی است که نشانگر علایق و سلیقه شخصی شما بوده و امضای شما است. با این حال خوب است توجه داشته باشید که خلوت نگاه داشتن روی آینه کنسول‌ها در زیبایی آن موثر است. دقت کنید روی میز کنسول را بیش از حد شلوغ نکنید و تعادل را در چیدمان رعایت کنید.
  • کمد کنسول علاوه بر زیبایی، جای خوبی برای قرار دادن وسایل است.

نکاتی برای خرید آینه و کنسول کلاسیک

اما اگر قصد خرید آینه و کنسول کلاسیک را دارید، پیشنهاد می‌کنیم که به این نکات توجه فرمایید:

  • نکته اول:
    بهتر است میز کنسول را طوری انتخاب کنید که هم با سایر مبلمان منزل هماهنگ باشد و هم با سبک زندگی شما همخوانی داشته باشد. همچنین جنس میز کنسول را با توجه به دیزاین منزل خود انتخاب کنید. اغلب وسایل تزیینی منزل در دو سبک کلی مدرن و کلاسیک طراحی می‌شوند. طرح‌های مدرن ساده‌ بوده و جزئیات کمتری دارند و طراحی های کلاسیک شامل نقش و نگار بیشتر و جلوهبراق‌تری نسبت به سبک مدرن دارند. اگر سبک وسایل و چیدمان منزل شما کلاسیک است، پس باید به دنبال یک گزینه کلاسیک باشید تا دکوراسیون منزل شما هماهنگ و منسجم باشد.
  • نکته دوم:
    آینه و میز کنسول را می‌توان بر اساس جنس آنها به انواع چوبی، فلزی، شیشه‌ای و سنگی تقسیم‌بندی کرد که گزینه چوبی متداول‌ترین نوع است اما انواع شیشه‌ای یا گرانیتی هم این روزها طرفداران خود را دارند. در نهایت برای انتخاب این موضوع نیز باید دقت ویژه‌ای به سایر وسایل خانه داشت.
  • نکته سوم:
    نکته مهم بعدی تعیین جای کنسول است. این کار به شما کمک میکند تا بدانید کنسول قرار است در کنار کدام وسایل و کدام رنگ‌ها قرار بگیرد. جای قرارگیری آن نقش مهمی در انتخاب سایز مناسب دارد. پس حتما قبل از خرید از اندازه جایی که قرار است در آن قرار بگیرد اطمینان حاصل کنید.
  • نکته چهارم:
    شما باید بدانید که این وسیله قرار است چه نوع کاربری داشته باشد؟ می‌خواهید از آن به عنوان یک وسیله دکوراتیو استفاده کنید؟ یا اینکه برای نگه داری وسایل خود مانند چینی، بلور و کریستال ها استفاده نمایید؟
  • نکته پنجم:
    هر خانه‌ای هرچقدر کوچک یا بزرگ باشد نیاز به آینه دارد و آینه و کنسول کلاسیک در هر طرح و اندازه‌ای زیبایی بخش منزل شماست.