اطلاعات تماس

فرشید پارسی کیا هنرمند مدرس، طراح و سردبیر و نویسنده حوزه فرهنگ و هنر است. او در سال ۱۳۶۱ در تهران متولد شده است. بسیاری وی را یکی از طراحان برجسته نسل پنجم طراحان گرافیک در ایران می‌دانند. این هنرمند در کارنامه کاری خود پژوهش، نویسندگی، طراحی مجلات، پوستر، تبلیغات، سردبیری و مدیرمسئولی مجله پشت بام، مدیریت هنری گالری هنری دنا و ریاست انجمن نقاشان ایران را دارد. مدیریت هنری مجله چیستا و استودیو پارسی، مدیریت هنری انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران و مدیر هنری انجمن نقاشان ایران نیز از دیگر سوابق کاری او در سال‌های اخیر است.

وی مدرک کارشناسی خود را در رشته طراحی و ارتباط تصویری از دانشکده فنی انقلاب اسلامی گرفت. مدرک فوق‌لیسانس خود را نیز در رشته هنر از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران اخذ کرده است.

مجله پشت بام یکی از مجلات تخصصی در حوزه هنرهای تجسمی است که با سردبیری و مدیرمسئولی فرشید پارسی کیا در ایران و به زبان فارسی منتشر می‌شود. پارسی کیا سابقه تدریس در دبیرستان هنرهای زیبای تهران و آموزشگاه‌های مختلف را دارد.

فعالیت‌های هنری فرشید پارسی کیا

این هنرمند بیش از ۱۸ سال درزمینه طراحی فعال است و تاکنون نمایشگاه‌های هنری بسیاری از آثار این هنرمند برگزار شده است. ازجمله نمایشگاه‌های انفرادی پارسی کیا در سال‌های اخیر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نمایشگاه انفرادی انسان‌های انگشت‌نما /گالری دنا/ ۱۳۹۶
  • نمایشگاه و رونمایی کتاب ۱۰۰ آگهی مطبوعاتی /خانه هنرمندان ایران/۱۳۹۲
  • نمایشگاه انفرادی انسان‌هایی که در ذهن من پرسه می‌زنند/گالری ایده / ۱۳۹۰

علاوه بر برپایی نمایشگاه‌های متعدد، فرشید پارسی کیا به‌عنوان یکی از هنرمندان به نام با گروه صنایع چوبی نما همکاری داشته است. بسیاری از قاب‌های چوبی گروه صنایع چوبی نما در نمایشگاه فروردین 1402 برای نمایش آثار هنری این هنرمند و در گالری نما استفاده شده است.

تألیفات و دیگر فعالیت‌های هنری فرشید پارسی کیا

این هنرمند را می‌توان یکی از هنرمندان جوان و پرکار حال حاضر کشور دانست. این هنرمند گرافیست و طراح علاوه بر برگزاری نمایشگاه‌های فردی در بسیاری از نمایشگاه‌های گروهی و جمع‌آوری آثار حضور داشته است. در بسیاری از نمایشگاه‌ها و نشریات به‌عنوان مشاور هنری و پروژه فعالیت کرده است. برخی از فعالیت‌های هنری وی در ادامه آورده شده است.

فرشید پارسی کیا در سال ۱۳۹۲ کتاب ۱۰۰ آگهی تبلیغاتی را توسط انتشارات ایده خلاقیت به چاپ رساند. این کتاب با موضوع گرافیک تبلیغاتی در مجلات و جراید تألیف و گردآوری شده است. تاریخچه تبلیغات در مطبوعات ایران که اطلاعاتی درباره طراحان و آژانس‌های تبلیغاتی در ایران از سال ۱۳۰۵ تا ۱۳۵۷ دارد. این کتاب به‌عنوان اولین کتاب پژوهشی در حیطه گرافیک و تبلیغات در ایران به شمار می‌آید. وی در طول فعالیت هنری خود جوایز متعدد داخلی و بین‌المللی را به دست آورده است. یکی از آن‌ها جایزه پوستر پنجاهمین سالگرد فونت هلوتیکا در آلمان است.

فعالیت فرشید پارسی کیا به‌عنوان مدیر هنری و طراح در نشریات داخلی

فرشید پارسی کیا علاقه زیادی به نویسندگی دارد و در طول فعالیت‌های هنری خود در نشریات داخلی زیادی فعالیت کرده است. ازجمله فعالیت‌های این هنرمند گرافیست در سال‌های نه‌چندان دور حضور به‌عنوان مدیر هنری و طراح در مجلات هنری بوده است.

  • مدیر هنری نشریه پاراگراف در سال‌های ۱۳۷۷ تا ۱۳۹۳
  • مدیر هنری نشریه چیستا در سال‌های ۱۳۷۷ تا ۱۳۸۳
  • مدیر هنری نشریه دانش و مردم در سال‌های ۱۳۷۹ تا ۱۳۸۳
  • مدیر هنری نشریه لیکو در سال‌های ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۶
  • طراح و مدیر هنری نشریه سپنتا ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۳
  • طراح و مدیر هنری انتشارات توس و جوانه توس در سال‌های ۱۳۸۱ تا ۱۳۹۴
  • مدیر استودیو پارسی در سال‌های ۱۳۸۲ تا ۱۴۰۰
  • مدیر تبلیغات آژانس مسافرتی ققنوس ۱۳۸۲ تا ۱۴۰۰
  • مدیر هنری نشریه دانش و مردم در سال‌های ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۰
  • طراح گالری دارگون از سال ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۷
  • طراح نشان و مشاور کافه رست در ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۰
  • مشاور برند گروه صنایع چوبی نما از سال ۱۴۰۰

برخی دیگر از فعالیت‌های هنری ایشان برپایی نمایشگاه‌هایی از آثار گردآوری شده است. برخی از این نمایشگاه‌ها شامل:

  • نمایشگاه، تهران – غیررسمی، گردآوری آثار عکاسی یوریک کریم مسیحی-۱۳۹۶
  • انسان دشواری وظیفه است/توان دوست داشتن و دوست داشته شدن-۱۳۹۶
  • انسان دشواری وظیفه است/ توان گریستن از سویدای جان-۱۳۹۶
  • تهران شهر بی‌دفاع /گالری دنا-۱۳۹۴

فرشید پارسی کیا و سردبیری نشریه پشت بام

فرشید پارسی کیا که در دوران هنری خود، کار طراحی و نویسندگی را به‌غایت رسانده بود بالاخره در سال ۱۳۹۵ نشریه تخصصی هنرهای تجسمی پشت بام را تأسیس کرد. این نشریه پژوهش محور توانسته است منابع منسجم و پژوهشی را در اختیار هنرمندان هنرهای دیداری قرار دهد. در این مجله تمامی آثار و هنرهای تجسمی از تأسیس مدرسه صنایع مستظرفه تا موزه هنرهای معاصر مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرند.

از ورود هنرهای مدرن به ایران توسط دانشجویان فرنگ‌رفته تا بررسی همه جنبه‌های هنری و فرهنگی همه در این مجله جای خود را دارند. به‌عنوان‌مثال شماره اول نشریه پشت بام به بررسی جنبش سقاخانه در ایران پرداخت و سعی شد مقالات متعدد و نقادانه در این مورد در مجله به چاپ برسد. این نشریه به‌صورت PDF از طریق سایت‌های مختلف قابل خرید و مطالعه است. همچنین نسخه چاپی این نشریه از طریق سایت آن قابل خرید و اشتراک است.

حضور فرشید پارسی کیا در نمایشگاه گالری صنایع چوبی نما

گروه صنایع چوبی نما با تولید آثار هنری و دکوراسیون خاص چوبی توانسته است در تولید صنایع چوبی تحول زیادی ایجاد کند. یکی از محصولات این شرکت تولید انواع قاب‌های چوبی است که در خانه و گالری‌های هنری کاربرد زیادی دارد. بسیاری از تولیدات این شرکت برای استفاده در گالری‌های هنری تولید شده است. برای طراحی محصولات و قاب‌های چوبی از مشاوره هنری هنرمندانی چون فرشید پارسی کیا استفاده شده است. همچنین آثار این هنرمند معاصر با استفاده از قاب‌های تولیدی در ابعاد و اندازه‌های مختلف برای برپایی نمایشگاه‌ها، حراج آثار هنری و برگزاری نمایشگاه مختلف هنری در معرض نمایش قرار داده شده است.

برای تهیه محصولی که مطابق با نیازهای شما و دکوراسیون خانه، محل کار، گالری هنری و…باشد باید تصمیم درستی درباره ابعاد، اندازه، رنگ و نوع قاب چوبی خود داشته باشید. اگر به صنایع چوبی و استفاده از آن در دکوراسیون خود علاقه دارید می‌توانید با مشاوران شرکت نما تماس بگیرید.