اطلاعات تماس

خرید آثار هنری

خرید آثار هنری از مباحثی است که افراد علاقه مند به کارهای هنری با آن در ارتباط هستند. این کارهای هنری می‌توانند شامل مجموعه‌های لوکس، کلکسیونی و… باشند. خرید یک اثر هنری جدید همیشه یک تجربه هیجان‌انگیز است و برای لذت بردن از آن تفاوتی ندارد که این اولین خرید شما باشد، یا صدمین اثر هنری باشد که خریدارید می‌کنید.

با این حال، مهم نیست که چقدر باتجربه هستید، همیشه در هنگام خرید آثار هنری باید موارد زیادی را در نظر بگیرید. عموم افراد برای این نوع از خریدها ترجیح می‌دهند به یک شوروم و یا یک گالری هنری مراجعه کنند تا از نزدیک با ظرافت‌های کار آشنا شوند. چرا که یک اثر هنری را ظرافت آن است که ارزشمند و زیبا می‌کند.

هر قطعه هنری زیباست اما به طور کلی و از دید افراد حرفه‌ای، هنر زمانی خوب است که بر عناصر و اصول هنری تسلط داشته باشد. یک هنرمند بر شکل یک اثر تمرکز می کند که شامل نحوه ساخت و ظاهر آن می‌شود. در یک اثر هنری موفق، ویژگی های بصری از همه مهمتر هستند: کیفیت خط، رنگ، ترکیب بندی و سایر عناصر و اصول هنری. در ادامه این متن، راهنمایی برای شما آماده می‌کنیم که در زمان حضور در یک شوروم آثار هنری می‌توانید از آنها برای خرید آثار هنری بهره بگیرید.

مهمترین نگات در خرید آثار هنری

خرید آثار هنری و کلا یک قطعه از یک هنرمند، می تواند یک تجربه لذت بخش و زیبا باشد، اما مهم است که قبل از خرید چند نکته را در نظر بگیرید. بسیاری از افراد با وجود اینکه به خرید آثار هنری علاقه دارند، چون تجربه کافی در این امر ندارند، سراغ آنها نمی‌روند. اما همه ما می‌دانیم که استفاده از یک محصول که ساخته دست هنرمندان حرفه‌ای باشد، در دکوراسیون داخلی منزل، دفتر کار و.. می‌تواند یک تجربه منحصر به فرد باشد که زیبایی دو چندانی به فضای داخلی می‌بخشد. در اینجا به عواملی می‌پردازیم که باید در نظر داشته باشید:

  • سلیقه شخصی

    هنر ذهنی است، بنابراین انتخاب قطعه‌هایی که واقعاً از آنها لذت می برید ضروری است. قبل از خرید آثار هنری به این توجه کنید که چه چیزی شما را جذب این کار می کند؟ چه چیزی باعث می شود تا ترغیب شوید که به آن اثر از نزدیک نگاه کنید؟ جزئیات، استفاده از رنگ، متریال و مواد اولیه، بافت، ساختارشکنی، طراحی و خط و… از مواردی هستند که ممکن است شما را جذب یک کار هنری کنند. پس قبل از خرید به سبک، طرح رنگ و موضوعی که برای شما جذاب است، دقت کنید.

  • سبک هنری

    قبل از اینکه نسبت به خرید قطعه‌ای اقدام کنید، پیشنهاد می‌کنیم که به سبک طراحی داخلی اتاقی که قرار است آن اثر را در آن قرار دهید توجه کنید. یک اثر هر چقدر هم که زیبا و گران قیمت باشد، اگر در فضای مناسبی قرار نگیرد، نمی‌تواند خود را به خوبی نشان دهد. پس به سبک طراحی داخلی و دکوراسیون اتاق خود توجه کنید. در مرحله بعدی اگر هنوز در مورد انتخاب خود مطمئن نیستید، می‌توانید در هنگام خرید آثار هنری ، عکسی از اتاقی که قرار است آن اثر در آن قرار گیرد تهیه کنید و به مشاور و فردی که در شوروم حضور دارد نشان دهید و از آنها برای خرید کمک بگیرید.

  • بودجه برای خرید آثار هنری

    مانند هر خرید دیگری، در این مورد هم بودجه شما یکی از مهم‌ترین گزینه‌هایی است که باید به آن توجه کنید. وقتی به یک شوروم مراجعه می‌کنید، قطعا کارهای زیادی را خواهید دید که ممکن است نظر شما را جلب کنند. به همین دلیل بهتر است که قبل از شروع خرید آثار هنری ، بودجه تعیین کنید و به آن پایبند باشید. آثار هنری می توانند از نظر قیمت بسیار متفاوت باشند، بنابراین قبل از شروع به جستجو، تعیین کنید که چقدر مایلید هزینه کنید. همچنین در نظر داشته باشید که اگر سررشته‌ای در زمینه آثار هنری و هنر ندارید، درباره قیمت آنها پیش داوری نکنید و نظر غیرکارشناسانه ندهید.

  • اصالت آثار هنری

    اطمینان حاصل کنید که اثر هنری معتبر است و دارای اسنادی است که منشأ آن را تأیید می کند. این امر به ویژه در صورتی مهم است که به یک قطعه با ارزش بالا توجه کنید. برای اطمینان از این امر می‌توانید به شوروم‌ها و گالری‌های معتبری مانند شوروم نما گروه مراجعه کنید تا از اصالت کالاهای خریداری شده مطمئن باشید.

  • اندازه و مکان

    اندازه اثر هنری و جایی که قصد نمایش آن را دارید در نظر بگیرید. اطمینان حاصل کنید که قطعه متناسب با فضا است و به خوبی با سایر عناصر اتاق مطابقت دارد.

  • هنرمند مورد ننظر در خرید آثار هنری

    هر اثری از سازنده خود روح می‌گیرد. بنابراین بهتر است که هنرمند را بشناسیدو سطح مهارت او را در نظر بگیرید. در زمینه سابقه، آموزش و کارهای قبلی او تحقیق کنید تا مطمئن شوید که روی یک قطعه با کیفیت بالا سرمایه گذاری می کنید.

 

 

خرید آثار هنری از شوروم گروه نما

به طور کلی، خرید آثار هنری  یک تصمیم شخصی است، بنابراین وقتی که تمامی موارد بالا را در نظر گرفتید، در نهایت قطعاتی را انتخاب کنید که به شما شادی می بخشند و در نظر شما حس بهتری به فضای زندگی شما می‌بخشند. همچنین در نظر داشته باشید که حتی اگر هزینه زیادی برای یک اثر می‌پردازید، اما به دنبال سرمایه گذاری در آن نباشید. با این حال برای اینکه بدانید آیا آن محصول ارزش قیمتی که می‌پردازید را دارد یا نه، بد نیست که در مورد تاریخچه فروش هنرمند و تقاضای بازار هم تحقیق کنید.

همه ما می‌دانیم که می‌توانیم طراحی داخلی خانه و یا محل کار خود را با یک قطعه هنری متفاوت جلوه دهیم. به طور کلی می‌توان گفت که این آثار یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر دکوراسیون داخلی لوکس و خاص به شمار می‌روند. اما اینکه از کجا می‌توانیم کاری اصیل و خاص را تهیه کنیم، سوالی است که بسیاری از افراد با آن روبرو هستند. وقتی صحبت از خرید آثار هنری و یک کار هنری می‌شود، مجموعه نما یکی از شوروم های لاکچری تهران است که شما می‌توانید انواع مختلفی از کالاهای لوکس، هنری و منحصر به فرد را با اطمینان از اصالت کار هنری در آن بیابید.

برای کسب اطلاعات بیشتر، از طریق شماره‌های زیر با ما در تماس باشید:

 

021-22014197
021-26231512

 

گروه پژوهشی نما

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *