اطلاعات تماس

بهترین سبک های طراحی نما

بهترین سبک های طراحی نما از آن دسته سوالاتی است که وقتی شخصی قصد تغییر و بازسازی خانه خود را دارد، با آن روبرو می‌شود. هر سبکی برای یک سلیقه مناسب است، اما برای انتخاب، در گام اول باید با ویژگی‌های هر سبک آشنا شد تا بتوان بهترین گزینه‌ نما را با توجه به فاکتورهایی که مد نظر داریم، انتخاب کنیم. در این مطلب با معرفی برترین سبک‌ها که در بین افراد زیادی محبوبیت بالایی هم دارند، کمک می‌کنیم تا بتوانید بر اساس سلیقه و ویژگی‌های شخصی که در نظر دارید، طراحی نما مناسب را انتخاب نمایید.

در واقع می‌توان گفت که وقتی در حال دکوراسیون و انتخاب نحوه طراحی هستید، دانستن تفاوت‌های بین بهترین سبک های طراحی نما و  مدل های محبوب طراحی می‌تواند به شما کمک کند تا بهترین گزینه را بر اساس سلیقه خود انتخاب کنید. شاید شما به یک آپارتمان جدید نقل مکان کرده اید یا خانه قدیمی خود را بازسازی کرده اید و اکنون به دنبال بهترین سبک طراحی نما مناسب برای مبله کردن آن هستید. یا شاید مدتی است که در خانه خود بوده اید و فقط می خواهید ظاهری تازه به فضا تزریق کنید. بدون توجه به موقعیت شما، ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم سبکی را که دقیقا مناسب شماست را پیدا کنید. در زیر، ما یک نمای کلی از چند سبک محبوب را گردآوری کرده‌ایم.

بهترین سبک های طراحی نما

وقتی صحبت از معماری و طراحی نما می‌شود، عموما بهتر است این نکته را در نظر داشته باشیم که اگر قصد داریم یک ساختمان و بنای لوکس و بی نقص داشته باشیم، برای بهترین سبک های طراحی نما باید  طراحی نمای بیرونی و داخلی خانه با هم مطابقت داشته باشند. لذا اگر به دنبال تغییر کلی هستید، پیشنهاد می‌کنیم سبکی را انتخاب کنید که هم برای بیرون و هم داخل ساختمان می‌پسندید و با آن ارتباط برقرار می‌کنید. در ادامه به معرفی این سبک‌ها و ویژگی‌های آنها خواهیم پرداخت.

  • طراحی نما سبک اسکاندیناوی

    این سبک طراحی نما متعلق به دانمارکی‌ها، سوئدی‌ها، نروژی‌ها و فنلاندی‌ها است که ظاهری تمیز و خلوت در عین حال دلنشین دارد و اکنون مردم از همه گوشه گوشه‌ی زمین به آن علاقه دارند. این سبک طراحی نما عشق به طبیعت را در خط مقدم قرار می‌دهد، و به همین دلیل، طراحی نوردیک تقریباً منحصراً از مواد طبیعی مانند چوب‌هایی با رنگ طبیعی در ترکیب با متریال‌هایی از جنس کتان، پنبه و چرم است. اغلب در این نوع، از پالتی با رنگ‌های ساده مانند سفید، خاکستری و بژ استفاده می‌شود که در ترکیب با وسایلی تزئینی به سبک مدرن، سمت و سویی مدرن و امروزی به فضا می‌بخشد.

  • طراحی سبک کلاسیک و لاکچری

    این گزینه از محبوب‌ترین‌ها و از جمله بهترین سبک های طراحی نما در بین خانواده‌های ایرانی است. با این حال استفاده از آن همواره چالش‌هایی دارد که باید با نظری حرفه‌ای به ویژگی‌های آن پایبند بود. همانطور که از نام آن پیداست، یک سبک کلاسیک از روندهای فعلی پیروی نمی‌کند و بنابراین بی انتها است. به طور معمول، سقف‌های روشن و دیوارهای خنثی رنگ‌شده با رنگ‌های کرم، سفید یا شنی به‌عنوان پایه‌ای برای مبلمان چوبی تیره، آراسته، ساخته شده از چوب گردو یا شاه بلوط استفاده می‌شوند.
    کاسه‌ها یا گلدان‌های شیشه‌ای با گل‌های تازه، میزهایی با اندازه‌های مختلف که جلوه‌ای جدید به فضا می‌بخشند. در این سبک جزئیات اهمیت بالایی دارند، پرده‌ها، مبل‌ها، صندلی‌های راحتی و کوسن‌ها، پارچه‌های ابریشمی سنگین یا مخملی در رنگ‌های سنگین مانند شرابی، قهوه‌ای یا سبز مناسب هستند. همه این عوامل کنار هم باعث می‌شوند که این سبک‌های طراحی نما برای فضاهای بزرگ و اتاق‌های مهمان مناسب شوند.

  • طراحی نمای مینیمال

    سبک طراحی نما مینیمالیستی باید با تعصبات زیادی مقابله کند که این روزها بیشتر مورد توجه افراد جوان قرار می‌گیرد. در این سبک تلاش می‌شود تا هر چیز اضافه‌ای حذف شود و تا حد امکان محیطی خلوت و ساده ایجاد کند. هدف این سبک به معنای زیر سوال بردن الگوهای مصرف خود و در بهترین نتیجه، کاهش تعداد چیزهایی است که می‌خریم و مصرف می‌کنیم در واقع معنای کنار گذاشتن اشیاء مصرفی را دارد. به عنوان مثال، یک گوشه مبل می تواند جای چندین صندلی کوچک را بگیرد و یک میز ناهار خوری می تواند به عنوان میز کاری نیز عمل کند.
    بسیاری از مینیمالیست‌ها بر رنگ‌های خنثی تمرکز می‌کنند و به طور فزاینده‌ای بر رنگ سفید تکیه می‌کنند. ترکیبی از بافت‌های مختلف یا استفاده از اشکال هندسی در مقیاس بزرگ و همچنین تصاویر تایپوگرافیک، هارمونی را به یک محیط خالص و بی‌نظم می‌آورد. این سبک طراحی نما با توجه به ویژگی‌هایی که دارد می‌تواند هم برای فضاهای بزرگ و هم فضاهای کوچک کاربرد داشته باشد.

بهترین سبک های طراحی نما

بهترین سبک طراحی نما چیست؟

در بین بهترین سبک های طراحی نما همواره انواع مختلفی از سبک‌ها وجود دارند که لیست آنها همیشه در حال تغییر است. برخی از آنها مطابق مد روز هستند و برخی دیگر کلاسیک‌های جاودانه هستند که در آزمون زمان مقاومت می‌کنند. هر سبک از ویژگی‌های متمایزی تشکیل شده است که ظاهری خاص به آن می‌بخشد. در این مطاب تلاش شد تا با آشنایی با برخی از محبوب‌ترین سبک‌های طراحی نما، بهتر متوجه می‌شوید که چه سبک‌هایی برای شما مناسب است و ترجیحات شما را برآورده می‌کند. توجه داشته باشید که کدام تصاویر الهام بخش و عناصر طراحی توجه شما را جلب می کند.

شما می‌توانید در بین انواع پروژه اجرا شده توسط گروه نما نیز نمونه کارهایی خلاقانه و اصیل را ببینید که بر اساس ویژگی‌های مد نظر مشتریان طراحی و اجرا شده‌اند. در نهایت نیز اگر برای طراحی نما خانه و یا محل کار خود، نیاز به مشاوری حرفه‌ای دارید که بتواند در این راه به شما کمک کند، کارشناسان گروه نما آماده هستند تا در مراحل مختلف پروژه همراه شما باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید:

 

021-22014197
021-26231512

گروه پژوهشی نما

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *