اطلاعات تماس

خرید قرنیز در مدل های متنوع

خرید قرنیز در مدل های متنوع باید ابتدا فاکتورهای مختلفی را مد نظر داشته باشید و سپس با سنجیدن تمامی جوانب، یک گزینه مناسب را انتخاب کنید. این اکسسوری در ساختمان‌سازی نه تنها به زیبایی آن کمک می‌کند بلکه برای سلامت رنگ دیوارها و تمیز دیده شدن آنها نیز کاربرد دارند. آنها طوری طراحی شده‌اند که فواصل ناخوشایند بین دیوار و سقف شما را پنهان کنند.

قرنیز ها نواری از جنس سنگ، چوب، پلاستیک، بتن یا سیمان است که در پایین دیوار و در امتداد آن نصب می‌شود. معمولا نوار آن نسبت به دیوارها برجسته و متمایزتر است. در تعریفی تخصصی تر باید گفت: در معماری و دکوراسیون داخلی، به پایین‌ترین قسمت دیوار تخته‌ای از جنس PVC، چوب، MDF و یا سنگ می‌چسبانند تا زیباتر باشد و فواصل را بپوشاند.

گروه نما یکی از قدیمی‌ترین‌ها در نصب و اجرای قرنیز است که نمونه‌های اجرا شده توسط این گروه را می‌توانید در بخش پروژه ها ببینید.

چرا استفاده از قرنیز مهم است؟

وقتی صحبت از خرید قرنیز در مدل های متنوع می‌شود باید با انواع آن و ویژگی‌هایش آشنا باشیم. این محصولات از جنس‌ها و مواد مختلفی از جمله: سنگ، سرامیک، پلاستی ، چوب و MDF تولید می‌شود و بسته به جنس و برند از کیفیت‌های متنوعی در بازار ایران برخوردار هستند. یکی از سبک‌های قدیمی و سنتی آن نوع سنگی است که با مواد تشکیل دهنده‌ی سنگ تراورتن، مرمر، سنگ‌های مصنوعی و سرامیک بود. نوع سنگی به دلیل بافت طبیعی که دارد، برای ایجاد یک فضای مناسب در ساختمان همواره در بین طراحان داخلی طرفداران زیادی داشت. اما مشکل این بود که گزینه سنگی برای پوشش کابل و دیگر تجهیزات ساختمانی مناسب نبود و جداسازی آن پر مشقت بود. امروزه به طور عمومی گزینه‌های چوبی، PVC و MDF توسط میخ، پیچ و یا چسب به دیوار چسبیده می‌شوند. بنابراین امروزه کندن آن امری بسیار راحت است. چنانچه ‌بخواهید گزینه‌های جدید را جایگزین مدل‌های قدیمی کنید، نصابان ما می‌توانند برای شما قرنیز قدیمی را بکنند.

قبل از خرید قرنیز باید بدانیم مهم ترین کاربرد محصولات علاوه بر زیبایی، محافظت از نازک کاری دیوار در برابر صدمات ناشی از برخورد اسباب و اثاثیه و جلوگیری از نفوذ مستقیم رطوبت و آب از کف به دیوار می‌باشد. امروزه از آن به عنوان ساده ترین تزئین بین کف و دیوار استفاده می شود. به جز موارد ذکر شده علت اجرای آن در پای دیوار و کناره کف پوش‌ها پوشاندن سطح بین آنها و همین طور ایجاد هماهنگی در حاشیه دیوار و دیگر قسمت‌های اتاق است. همچنین می‌توان به موارد متنوعی مثل پوشاندن درز انبساط در کف‌پوش‌های لمینیت و پوشش روی سیم‌ها، کابل‌ها و لوله‌ها در ساختار ساختمان نیز اشاره کرد.

نکاتی برای خرید قرنیز در مدل های متنوع

برای یک خرید دقیق و اصولی باید تمامی جوانب سنجیده شود و انتخابی درست صورت بگیرد. برای این امر بهتر است که با ویژگی‌های انواع قرنیزهای موجود در بازار آشنا شوید و بر اساس شرایط خود گزینه مناسب را انتخاب نمایید.

  • اندازه مناسب قرنیز

    خوب است بدانید که قرنیزها در اندازه‌ها و رنگ‌های متنوعی تولید می‌شود. ارتفاع آنها معمولا در اندازه‌های 7، 9، 11 و 15 سانتی‌متر و طول 240، 280 و 366 تولید می‌شوند ، گزینه‌های 7 سانتی متری مناسب دیوار‌های کم ارتفاع و انواع 9 سانتی متر مناسب دیوار‌های بزرگ هستند. پس این امر باید بر اساس ارتفاع و سایز دیوار شما انتخاب شود.

  • انتخاب رنگ در خرید قرنیز

    انواع نوارها بر اساس جنس ساخت آنها دسته بندی شده که هر کدام در مرتب نشان دادن فضای منزل و ایجاد هماهنگی در دکوراسیون داخلی تاثیر مهمی دارند. پس در ادامه می‌توان آن را یک عنصر موثر در زیباسازی فضای منزل برشمرد. البته محل نصب انواع قرنیز هم در انتخاب رنگ و نوع آنها بی تاثیر نیست. چنانچه پارکت یا لمینت را برای کف انتخاب کرده‌اید، می‌توانید رنگی به هم رنگی پارکت انتخاب کنید و یا اینکه برای جلوه‌ی بیشتر، رنگی تیره تر از رنگ پارکت را استفاده نمایید.
    شما می‌توانید با استفاده از رنگ‌های متضاد با پارکت، کنتراست بهتری برای ایجاد زیبایی بیشتر فراهم نمایید و یا اینکه از رنگ خنثی مانند سفید و مشکی استفاده کنید. از روش‌های دیگر انتخاب رنگ، ست کردن رنگ شومینه و کابینت با قرنیز چوبی است. در هر حال انتخاب رنگ آن به سلیقه شما بستگی دارد. و دست شما را برای ایجاد کنتراست و تنوع بیشتر، باز می‌گذارد.
    این مطلب را نیز بخوانید: انواع قرنیز نوردار در کوراسیون منزل

    چه جنس قرنیزی بخریم؟

  • با توجه به اینکه قرنیزها از متریال‌های مختلفی ساخته می‌شوند، انتخاب یکی از آنها شاید کار ساده‌ای نباشد. در ادامه بهترین گزینه را به شما معرفی خواهیم کرد.
    گزینه ساخته شده سنگ طبیعی در ترکیب با کف از جنس سنگ زیبایی خاص خودش را دارد و یکی از گزینه‌های گران موجود در بازار است. قرنیز توسط دستگاه CNC تراشیده می‌شود و جلوه‌ای زیبا به دکوراسیون اضافه می‌کند. ماندگاری و زیبایی بالایی هم دارد. گزینه‌های ساخته شده از جنس سرامیک نیز مانند انواع سنگی هستند که برای پوشش فضای بین دیوار و کف پوش سرامیک کاربرد بسیار دارد. این نمونه تنها با کف از جنس سرامیک همخوانی دارد و ارزان‌تر از نمونه‌های سنگی است.
    محصولات ساخته شده از PVC از چندین لایه پلاستیک فشرده ساخته می شود، یکی از کابردی‌ترین انواع این قرنیزها پلی استایرن می‌باشد. این محصول ضد آب بوده و اکثرا در آشپزخانه‌ها استفاده می‌شود. قیمت گزینه پلاستیکی نسبت به چوبی بسیار پایین تر است. قابلیت شستشو و همین طور خاصیت‌های کاربردی دیگر آن مثل آنتی باکتریال، ضد رطوبت و ضد قارچ بودن آن از دیگر دلایل اصلی محبوبیت این مدل است. علاوه بر این موارد قابلیت انعطاف پذیری بالا و نصب آسان پلی استایرن در انتخاب این نوع برای دیوار موثر است.
    مدل دیگری هم وجود دارد از جنس MDF که نوعی چوب مصنوعی است که جز پر مصرف ترین مواد در ساخت لوازم دکوراسیون است و از موادی مثل پلاستیک و کامپوزیت و پلی‌استر تهیه شده است و روکش آن پی وی سی می‌باشد. برای منازلی با کف پوش پارکت و لمینت این نوع بسیار مناسب است. قطر ام دی اف در کاربرد آن تاثیر مثبت دارد و برای کف پوش‌هایی مثل سرامیک و انواع سنگ قطر این قرنیزها به نسبت پارکت و لمینت کمتر است.
    اما در این بین قرنیز چوبی همواره در دسته محبوب‌ترین‌ها قرار دارد. عنصر اصلی این نوع چوب است و برای هماهنگی با انواع کف مثل انواع پارکت، سنگ، سرامیک و… کاربرد دارد. از مزایای دیگر آن، ست کردن رنگ شومینه و کابینت است. به همین دلیل است که می‌توان در ترکیب با انواع متریال در کف از آن استفاده کرد. همچنین گزینه چوبی به دلیل زیبایی چشمگیری که دارد در ویلا‌ها و مکان‌های لوکس مورد استفاده قرار می‌گیرد. شما این گزینه را می‌توانید در نشیمن، پذیرایی، آشپزخانه و راه پله نصب کنید و بدون هیچ نگرانی با یک دستمال نم دار بشویید.

برای خرید قرنیز در مدل های متنوع از جنس چوبی از طریق شماره‌های زیر با ما در تماس باشید:

021-22014197
021-26231512

گروه پژوهشی نما

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *