اطلاعات تماس

دیوار سازی چوبی

دیوار سازی چوبی یکی از راه های جذاب و لوکس برای تزئین و دکوراسیون داخلی است. در واقع تزئین دیوارها با چوب به دلیل جذابیت طبیعی، تطبیق پذیری، زیبایی شناسی مجلل و ارتباط با فضاهای داخلی سطح بالا محبوبیت زیادی دارد. بافت های منحصر به فرد، گزینه های سفارشی سازی و جنبه های پایداری بیشتر به مطلوبیت آن به عنوان روشی مدرن و مجلل برای تزئین خانه کمک می کند. با این حال در کنار مزایایی که استفاده از این نوع متریال دارید، نکات و ملاحظاتی هم هستند که در استفاده از آنها باید مد نظر قرار داد و در این بخش به معرفی و بررسی آنها خواهیم پرداخت.

این روش از دکور دیوارها، روشی زیبا است که منحصر به زمان خاصی نیست و هیچ وقت از دور خارج نمی شود و به نظر از مد افتاده نمی رسد. چرا که از سال‌های دور افراد برای زیبایی خانه‌های خود از چوب بهره می‌گرفتند. این روش ایده خوبی برای جایگزین رنگ و کاغذ دیواری است که در ادامه به بررسی نکات و موارد بیشتری از دیوار سازی چوبی خواهیم پرداخت.

با دیوارپوش چوبی لوکس آشنا شوید

تزیین دیوارها اغلب به عنوان روشی مدرن و لوکس برای تزئین خانه در نظر گرفته می شود. به طور کلی دیوار سازی چوبی به دلیل جذابیت طبیعی و خاصی که دارد مورد توجه افراد زیادی قرار می‌گیرد. این متریال دارای حس گرما و دارای بافتی خاص است و حسی از طبیعت را در داخل فضا ایجاد می‌کند که در نتیجه آن فضایی دنج و جذاب خواهید داشت. از طرفی این متریال تطبیق پذیری در طراحی دارد می تواند با سبک‌های مختلف استفاده شود. از سبک‌های مدرن مثل مینیمال گرفته تا سبک‌های کلاسیک می‌توان از این متریال به روش‌های مختلف استفاده کرد.

این محصولات وقتی روی دیوار یا کف استفاده می‌شوند، به دلیل بافت طبیعی که دارند، عمق و جذابیت بصری ایجاد می‌کنند. چه یک روکش صاف و صیقلی باشد و چه ظاهری خشک، چوب می تواند نقاط کانونی جذابی در طراحی فضای شما ایجاد کند. به بیان دیگر این یک زیبایی لوکس است. چرا که چوب از دیرباز با تجمل و ظرافت همراه بوده است. زیبایی ذاتی آن و مهارت در کار با چوب به تصویر مجلل آن کمک می کند. گونه های چوبی با کیفیت بالا، مانند چوب ماهون، گردو یا ساج، اغلب برای ایجاد فضای داخلی مجلل و پیچیده استفاده می شوند.

مزایای استفاده از دیوار پوش چوب طبیعی

هرچند که استفاده از دیوار سازی چوبی در مقایسه با سایر روش های زیبایی دیوار مانند رنگ و کاغذ دیواری ممکن است در ابتدا پر خرج‌تر باشد، اما استفاده از آن مزایای زیادی برای شما دارد. در واقع بسته به نوع چوب انتخاب شده، تزئین دیوار با چوب در مقایسه با سایر گزینه های تکمیل دیوار می تواند گران باشد.

برخی از چو‌ب‌ها خاص یا کمیاب معمولاً دارای قیمت بالاتری هستند که بر بودجه کلی پروژه تأثیر می‌گذارد. که این امر سبب شده است که استفاده از این متریال اغلب در پروژه های معماری و طراحی داخلی سطح بالا دیده می شود و تصوری از تجمل ایجاد می کند. اغلب در هتل‌های مجلل، اقامتگاه‌های مجلل، فضاهای تجاری پرمخاطب و ساختمان‌ها و برج‌های لوکس و خاص مانند برج هرمس فرشته به نمایش گذاشته می‌شود و ارتباط آن با منحصر به فرد بودن و ظرافت را تقویت می‌کند. در ادامه به مزایای استفاده از این متریال در پروژه‌های ساختمانی و دیوارها می پردازیم.

  • طول عمر و دوام

    در مورد دیوار سازی چوبی چوب ماده ای بادوام است که در صورت نگهداری مناسب می تواند در آزمون زمان مقاومت کند. طول عمر و مقاومت آن در برابر سایش و پارگی به تصویر لوکس آن کمک می کند، زیرا نشان دهنده سرمایه گذاری پایدار و تعهد به کیفیت است. با این وجود این ماده در برابر رطوبت آسیب پذیر است که می تواند باعث تاب خوردگی، پوسیدگی یا رشد کپک شود. مهم است که اطمینان حاصل شود که چوب در مناطق با رطوبت بالا، مانند حمام یا زیرزمین، به خوبی مهر و موم شده و به اندازه کافی تهویه می شود.

  • جذابیت زیبایی شناختی در دیوار سازی چوبی

    این متریال فوراً فضایی طبیعی و دلپذیر به اتاق می بخشد. رنگ‌ها و بافت‌های متنوع آن طیف وسیعی از امکانات طراحی را ارائه می‌دهد و به شما امکان می‌دهد ظاهری کلاسیک، مدرن یا سنتی ایجاد کنید. با این حال در دیوارسازی چوبی چوب برای حفظ زیبایی و طول عمر خود نیاز به نگهداری منظم دارد. برای محافظت از رطوبت، خراشیدگی، آب بندی، لکه گیری یا لاک زدن دوره ای ضروری است. بی توجهی به نگهداری می تواند منجر به خرابی و نیاز به تعمیر یا تعویض شود. همچنین این متریال دارای محدودیت های ذاتی از نظر اندازه، شکل و گزینه های نصب است. دستیابی به طرح ها یا منحنی های پیچیده ممکن است با چوب چالش برانگیز باشد و آن را برای چیدمان دیوارهای غیر متعارف یا پیچیده کمتر مناسب کند که البته همکاری با افراد ماهر می‌تواند این مشکل را از سر راه بردارد.

  • عایق بودن

    چوب عایق طبیعی است و به تنظیم دما و کاهش مصرف انرژی کمک می کند. این می تواند اتاق را در ماه های سردتر گرم نگه دارد و در تابستان یک محیط خنک را حفظ کند. همچنین خاصیت جذب صدا دارد، انتقال نویز را به حداقل می رساند و فضای زندگی یا کاری آرام تری ایجاد می کند. این می تواند به ویژه در مناطق با پلان باز یا اتاق هایی با سقف بلند مفید باشد. این ماده دوست دار محیط زیست است و انتخاب آن با منبع پایدار می تواند به طراحی سازگارتر با محیط زیست کمک کند. بسیاری از انواع چوب در دیوارسازی تجدیدپذیر هستند و شیوه های جنگلداری مسئولانه می تواند به حفاظت از محیط زیست کمک کند.

سفارش دیوار سازی چوبی

در مورد سفارش دیوارسازی چوبی باید بدانیم تزئین دیوارها با چوب گزینه ای محبوب و شیک است که در کنار زیبایی و حس لوکس بودنی که القا می‌کند، گرما، بافت و حس طبیعت را به فضای خانه و محل کار شما اضافه می کند. استفاده از این متریال با توجه به زیبایی و امکان شخصی سازی که دارد، یکی از روش‌هایی است که افراد برای دکوراسیون داخلی خود انتخاب می‌کنند. این متریال منحصر به فرد است و با سبک‌ها و روش‌های مختلف قابل تنظیم است. چرا که امکان سفارشی سازی در طراحی را فراهم می کند. هر تکه چوب ویژگی های متمایز خود را دارد که هر نصب را در نوع خود بی نظیر می کند. از انتخاب نوع چوب گرفته تا انتخاب روکش‌ها و طرح‌ها، توانایی تطبیق دکور چوب با اولویت‌های فردی به جذابیت آن می‌افزاید.

اما برای استفاده از مزایای آن باید سفارش ساخت این دیوارها به مجموعه‌ای خبره و حرفه‌ای در این زمینه داد. چرا که انواع بسیار متفاوتی از چوب وجود دارد و باید از مجموعه و شرکتی معتبر برای خرید آن اقدام کنید تا محصولی با کیفیت را برای شما فراهم آورد. توجه به این نکته مهم است که متریال غیر مناسب ممکن است در برابر تهدیدات محیطی مانند رطوبت ایمن نباشد و بعد از مدتی دچار مشکل شود و یا پوسیدگی در آن ایجاد شود. با این حال وقتی اقدام به سفارش از مجموعه ای معتبر مانند گروه نما می کنید، می توانید از کیفیت محصولات اطمینان خاطر داشته باشید و بدانید که این طراحی می تواند تا سال ها مورد استفاده شما قرار بگیرد. به خصوص که طراحی با این متریال همیشه مطابق مد خواهد بود و از دور خارج نمی شود. برای کسب اطلاعات بیشتر و یا سفارش دیوارسازی چوبی با ما در تماس باشید.

 

021-22014197
021-26231512

زمان مطالعه 3 دقیقه

گروه پژوهشی نما

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *