اطلاعات تماس

نمای ساختمان مدرن

نمای ساختمان مدرن این روزها اهمیت زیادی پیدا کرده است. هماهنگونه که در انواع پروژه‌های ساختمانی می‌بینیم، توجه به ظاهر و نمای خارجی، از قبل بیشتر بوده و سرمایه‌گذاری برای این بخش هم افزایش یافنه است. اکنون با جایی که یک دهه قبل قرار داشتیم فاصله داریم، چرا که در زمانی نه چندان دور، اکثر پروژه ها از ظاهری تکراری و شبیه به هم برخوردار بودند، اما این روزها نه تنها در پروژه‌های لوکس، بلکه در پروژه‌هایی با بودجه‌های مختلف شاهد تنوعی در ظاهر هستیم. این بدان سبب است که اکنون بسیاری از سازندگان ایرانی هم به این نکته پی برندند که در قلمرو معماری معاصر، تلفیق طراحی داخلی و خارجی بیش از هر زمان دیگری حیاتی است و به نمای ساختمان مدرن بسیار توجه دارند. مرز بین فضاهای داخل و خارج به طور فزاینده ای محو می شود زیرا معماران و طراحان در تلاش برای ایجاد محیط های هماهنگ، کاربردی و زیبایی شناختی هستند. در این مطلب به بررسی انواع سبک‌های مدرن و نمای مدرن در این موضوع می‌پردازیم.

چرا توجه به طراحی خارجی، به اندازه طراحی داخلی، مهم است؟

برای اینکه بتوانیم نما ساختمان مدرن را مورد بررسی قرار دهیم، در قدم اول باید بدانیم که چرا به صورت کلی، توجه به نما اهمیت دارد. این روزها بسیاری از افراد طرفدار سبک‌های مدرن هستند. این در حالی است که در طراحی و نمای ساختمان مدرن، گذار از فضاهای داخلی به فضای باز سیال است. درهای شیشه ای بزرگ، دیوارهای جمع شونده و مواد کف پوش یکپارچه یک اتصال یکپارچه ایجاد می کنند و مرزهای بین دو قلمرو را محو می کنند. این رویکرد طراحی نور طبیعی، تهویه و حس کلی باز بودن را افزایش می دهد. از همین رو نحوه طراحی و نما کلی ساختمان می‌تواند بر طراحی داخل آن هم تاثیر بگذارد.

از طرفی حفظ یک زبان طراحی ثابت بین فضاهای داخلی و خارجی ضروری است. این شامل استفاده از مواد مشابه، پالت های رنگی و عناصر طراحی برای ایجاد یک زیبایی شناسی منسجم است. این وحدت اجازه می دهد تا برای یک تجربه کل نگر در حالی که فرد در مناطق مختلف ملک حرکت می کند.

به بیان دقیق‌تر می‌توان گفت که طراحی و نما ساختمان مدرن بر ادغام عملکردی فضاهای داخلی و خارجی تاکید دارد. ملاحظاتی مانند دسترسی آسان به مناطق بیرونی، پنجره‌های با قرارگیری استراتژیک برای مناظر بهینه، و ادغام امکانات در فضای باز مانند پاسیو و عرشه‌ها به یک تجربه زندگی بدون درز کمک می‌کنند. همچنین آوردن عناصر طبیعی به داخل یک جنبه کلیدی طراحی و نما مدرن است. استفاده از موادی مانند سنگ، چوب و گیاهان باعث ایجاد حس تداوم در فضای باز می شود. در مورد  نما ساختمان نیز باید بدانیم پنجره های بزرگ که مناظر طبیعی و باغ های سرپوشیده را قاب می کنند ویژگی های محبوبی هستند که این ارتباط را تقویت می کنند.

چند مورد از طراحی‌های نما داخلی مدرن ساختمان را که توسط مجموعه نما گروه انجام شده در زیر مشاهده می‌کنید:

طراحی و اجرای ازاره نوردار سرویس مهمان
طراحی و اجرای ازاره نوردار سرویس مهمان
طراحی و اجرای ازاره نوردار سرویس مهمان
طراحی و اجرای ازاره نوردار سرویس مهمان

طراحی و اجرای ازاره نوردار سرویس مهمان

طراحی و اجرای ازاره نوردار سرویس مهمان
طراحی و اجرای ازاره نوردار سرویس مهمان
طراحی و اجرای فضای نشیمن (تیوی وال)
طراحی و اجرای فضای نشیمن (تیوی وال)

انواع نمای ساختمان مدرن

طراحی بیرونی مدرن یک زمینه پویا از انواع نمای ساختمان مدرن است که در آن نوآوری، عملکرد و زیبایی شناسی همگرا می شوند. تعامل بین فضاهای داخلی و خارجی یکی از ویژگی های تعیین کننده زندگی معاصر است و طراحانی مانند گروه نما در خط مقدم هستند و امکانات را دوباره تعریف می کنند.

همانطور که ما در چشم انداز در حال تکامل طراحی و نمای مدرن حرکت می کنیم، مشخص می شود که هم افزایی بین محیط های داخلی و خارجی فقط یک روند نیست، بلکه یک اصل اساسی است که نحوه تجربه و سکونت ما در فضاهای زندگی را شکل می دهد. در ادامه به معرفی معروف‌ترین و محبوب‌ترین انواع این سبک می‌پردازیم:

مینیمالیستی:

در مورد نما ساختمان  باید بدانیم طراحی خارجی به سبک مینیمال که با خطوط تمیز، پالت رنگ خنثی و تمرکز بر سادگی مشخص می شود، فضاهای بیرونی آرامی را ایجاد می کند. محوطه سازی اغلب حداقل است و ویژگی هایی مانند عناصر آب و صخره هایی که به دقت قرار داده شده اند به ایجاد یک فضای آرام کمک می کنند که باعث می شود نمای ساختمان مدرن بنظر برسد.

هندسی:

طراحی هندسی معاصر که اشکال هندسی و خطوط پررنگ را در بر می گیرد، بیانیه ای را ارائه می دهد. سازه‌های تمیز و زاویه‌دار، همراه با محوطه‌سازی به‌دقت برنامه‌ریزی‌شده، منجر به نما بیرونی چشم‌گیر می‌شود که این مورد هم بر شکل گیری نمای ساختمان مدرن موثر است.

دوست دار طبیعت:

با تمرکز فزاینده بر پایداری، نما بیرونی مدرن اغلب عناصر سازگار با محیط زیست را در خود جای داده است. بام‌های سبز، پنل‌های خورشیدی، سیستم‌های جمع‌آوری آب باران و محوطه‌سازی بومی به محیط زیست پایدارتر و کارآمدتر کمک می‌کنند. در همین راستا استفاده از دکور چوبی نما یکی از راه‌هایی است که معماران برمی‌گزینند.

نکاتی برای طراحی خارجی یک ساختمان

وقتی صحبت از نمای ساختمان مدرن باشد، نکاتی هستند که باید در نظر داشته باشید. در ابتدا توجه به آب و هوا است چرا که موقعیت مکانی در طراحی بیرونی مدرن بسیار مهم است. انتخاب مصالح، محوطه سازی و امکانات رفاهی در فضای باز باید متناسب با شرایط محیطی خاص سایت باشد. همچنین سبک مدرن تاکید زیادی بر عملکرد و نما دارد. فضاهای بیرونی باید با در نظر گرفتن کاربرد عملی طراحی شوند، چه برای پذیرایی از مهمانان، چه برای استراحت و چه برای شرکت در فعالیت های تفریحی.

از طرفی باید توجه داشته باشیم که ایجاد تعادل بین باز بودن و حفظ حریم خصوصی ضروری است. محوطه سازی متفکرانه، سازه های استراتژیک و استفاده از عناصر غربالگری تضمین می کند که فضاهای بیرونی احساس امنیت و صمیمی کنند.در نهایت نیز ادغام فناوری از ویژگی های بارز طراحی و نمای ساختمان مدرن است. روشنایی هوشمند، سیستم‌های آبیاری خودکار و سیستم‌های سرگرمی در فضای باز به یک تجربه زندگی مدرن و راحت کمک می‌کنند.

گروه نما، پیشگام در طراحی لوکس و مدرن

گروه نما، پیشگام در زمینه طراحی مدرن، با ترکیب کاربرد عملی و مهارت با کیفیت برای تولید طرح های خارجی بی نظیر خود را متمایز کرده است. گروه صنایع چوبی نما با درک دقیق رابطه همزیستی بین فضاهای داخلی و خارجی، در خط مقدم ایجاد محیط های منسجم و نوآورانه بوده است.

رویکرد گروه نما به طراحی بیرونی مدرن و طراحی نما ساختمان مدرن با نوآوری مشخص شده است. تیم طراحان ماهر آنها برای ایجاد راه حل های سفارشی که نیازها و ترجیحات منحصر به فرد مشتریان خود را برآورده می کند، همکاری می کنند. از استفاده نوآورانه از مواد گرفته تا ادغام فناوری پیشرفته، گروه نما به دلیل طراحی های آینده نگر خود متمایز است. تیم ما تاکید زیادی بر کاردستی با کیفیت دارد. خواه در ساخت سازه های بیرونی، انتخاب مصالح بادوام و یا جزئیات دقیق در محوطه سازی باشد، ما تضمین می کنیم که هر جنبه ای از طراحی های خود با بالاترین استانداردها مطابقت دارد.

برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر از طریق شماره‌های زیر با ما در تماس باشید:

021-22014197
021-26231512

زمان مطالعه 4 دقیقه

گروه پژوهشی نما

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *