اطلاعات تماس

انواع کاربردهای قاب چوبی در دکوراسیون

نما گروه در این مطلب به انواع کاربردهای قاب چوبی در دکوراسیون می‌پردازد چرا که قاب‌ها به هر منزلی روح می‌بخشند. خاطراتی را که ماه‌ها و سال‌ها از آن می‌گذرد برای شما در دل خود جای داده و از آن‌ها نگهداری می‌کنند. بنابراین انتخاب یک گزیه مناسب برای عکس‌هایی که از خاطرات عزیز شما هستند، بسیار مهم است. این محصولات که عموما از چوب هم ساخته می‌شوند، وسایلی کاربردی هستند که می‌توانند در بخش‌های مختلفی از دکوراسیون استفاده شوند. اما یک انتخاب درست بر اساس چه معیارهایی انجام می‌شود؟ در ادامه یک راهنمای کامل برای تهیه این محصولات در اختیار شما قرار خواهیم داد.
با اینکه همواره جنس چوب گزینه مرغوب و بهتری است، اما برخی برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها گزینه‌های پلاستیکی که ظاهری شبیه چوب را دارند را انتخاب می‌کنند. با این حال همواره در بهترین طرح ها و مدل های دکور چوبی لوکس از گزینه‌های تمام چوب استفاده می‌شود که می‌توان آنها را تحت دو عنوان تقسیم بندی کرد: چوب سخت و چوب نرم.
چوب‌های سخت معمولاً چوب‌های مقاومی هستند که در برابر فرورفتگی و خراش مقاومت دارند. یکی از راه‌های تشخیص چوب سخت از چوب نرم این است که آن را با ناخن خراش دهید. اگر به راحتی خراشیده نشود، احتمالاً یک چوب سخت است.

انواع کاربردهای قاب چوبی در دکوراسیون

استفاده از قاب‌ها یکی از روش‌های جدید و خلاقانه برای متحول کردن فضای دکوراسیون داخلی است. این وسایل می‌توانند نقش به سزایی در زیبایی و شکوه دکوراسیون منزل شما داشته باشند و به شیوه‌های مختلفی هم مورد استفاده قرار گیرند. در عین حال استفاده از چوب در همه‌جا گرما و زیبایی خاص خود را دارد. فضایی که با چوب تزئین شده باشد سرشار از انرژی و صمیمیت است. حس طبیعی بودن چوب باعث می‌شود تا شادابی و سرزندگی وارد فضای دکوراسیون خانه شود. در ادامه به بررسی برخی از کاربردهای این وسایل خواهیم پرداخت.

1. قاب چوبی برای آویختن عکس‌ها به دیوار

اگر وارد خانه‌ای شوید که در آن پر از عکس‌های خانوادگی است ممکن است صاحب خانه را فردی دوست‌دار خانواده بدانید. از همین رو دوست داریم این عکس ها را در فضایی مخصوص و مناسب جا دهیم و در معرض دید بگذاریم. در نتیجه وسیله‌ای که این عکس‌ها را در بر می‌گیرد، زیبایی آن را چندین برابر می‌کند.
اختصاص دادن یک دیوار به عکس‌های خانوادگی در قاب‌هایی جذاب و متنوع از روش‌های محبوب برای ایجاد سبک خاص در طراحی داخلی منزل است. این نوع به راحتی بر روی دیوار نصب می‌شود و مخصوصا برای محیط‌هایی که فضای کمتری در دسترس است، مناسب‌تر هستند.

2. قاب های چوبی برای قرار دادن عکس روی میز

اگر در محیط اطراف خود فضای کافی برای قرار دادن میز‌های خاطرات دارید، می‌توانید از این قاب‌ها استفاده کنید. البته شما می‌توانید از گزینه‌های رومیزی برای قرار دادن عکس‌های عزیزانتان روی میز کار خود، در میز کنار تخت و… هم استفاده کنید تا همیشه چشم شما به آنها باشد و آنها را در مقابل خود داشته باشید. از این نوع از محصولات بیشتر برای به تصویر کشیدن خاطرات خانوادگی و دوستانه مانند مسافرت، مراسم‌‎‌های مختلف و جشن‌ها استفاده می‌شوند.

3. استفاده از قاب‌های چوبی در آینه های چوبی بزرگ

همانطور که می دانید آویختن یک آینه تزئینی به دیوارمی‌تواند اتاق را بزرگ‌تر، روشن‌تر و از نظر بصری چشمگیرتر کند. حال اگر آینه ها با گرمای طبیعت چوب ترکیب شده باشند، می‌توان گفت به بهترین انتخاب برای تلطیف فضای اتاق شما تبدیل شده‌اند.

4. قاب آینه های دکوراتیو کوچک

در اواخر قرن هجدهم میلادی آینه دکوراتیو با دور چوبی در دکوراسیون منازل آن دوران رونق گرفت و یکی ازتزئینات قابل توجه دیوارها شد. آینه‌‌هایی با چوب‌های کنده‌ کاری شده با ورق طلا و نقره که نقش بسزایی در دکوراسیون داخلی داشتند.
در آن سال‌ها، آینه‌های تزئینی احاطه شده در چوب حکاکی شده و یا طلاکاری شده در اتاق‌ خواب، اتاق‌های غذاخوری و نشیمن، بین پنجره‌ها و بالای شومینه‌ها دیده می‌شد و بدین ترتیب تقریباً به هر کجا که می‌چرخیدند، می‌توانستند در هر لحظه از سرتا پا به خودشان نگاه کنند.
امروزه تنوع بسیار زیادی از طرح‌های شیک و مدرن آینه و چوبی طبق مد روز دنیا در بازارها وجود دارد. کاربرد آینه دکوراتیو در ترکیب چوب در دکوراسیون خانه این است که این آینه‌ها، با ترکیب قطعه‌ چوبی از دل طبیعت ، به هر فضایی در دکوراسیون منزل انرژی ، گرما و صمیمیت می‌بخشند.

5. استفاده از قاب چوبی برای آثار هنری

چه چیزی برازنده‌تر از یک تکه چوب اعلا برای قاب گرفتن اثر هنری است؟ این اثر می‌تواند تابلو فرش، نقاشی و یا حتی پازل بزرگی باشد که برای ساخت آن ساعت‌ها زمان صرف شده است. استفاده از چنین اجزایی در طراحی دکوراسیون داخلی، سبک و لهجه‌ای خاص به خانه شما می‌بخشد.

سفارش و خرید انواع قاب چوبی

حال که با انواع کاربردهای قاب چوبی در دکوراسیون آشنا شدید، بهتر است که از این وسایل و کاربردهای متنوع آن در دکوراسیون منزل غافل نشوید. با این حال برای اینکه محصولی تهیه کنید که به طور کامل مطابق با نیازهای شما باشد، از طرح و رنگ گرفته تا اندازه و سایز، سفارش گزینه مطمئن‌تری است. نما گروه آماده است تا برای اجرای انواع دکوراسیون‌های چوبی شما را یاری کند. برای سفارش و یا دریافت مشاوره از طریق شماره‌های زیر با ما در تماس باشید.

021-22014197
021-26231512

گروه پژوهشی نما

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *