اطلاعات تماس

انواع طرح ها و مدل های روشویی لاکچری

پرداختن به انواع طرح ها و مدل های روشویی لاکچری مهم است چرا که سرویس بهداشتی یکی از ضروری‌ترین فضاها در خانه و محل کار است و نبود آن باعث مختل شدن آسایش افراد می‌شود. بنابراین می‌توان گفت تجهیزات و وسایل استفاده شده در این بخش، که دکوراسیون سرویس بهداشتی را شامل می‌شوند، دارای اهمیت بالایی هستند. در این مقاله انواع طرح‌های موجود در بازار را مورد بررسی قرار می‌دهیم تا به کمک آن بتوانید بهترین گزینه برای فضای سرویش بهداشتی خود را انتخاب کنید. پس تا انتهای این متن همراه گروه صنایع چوب نما باشید.

نکاتی برای انتخاب روشویی سرویس بهداشتی

قبل از بررسی انواع طرح ها و مدل های روشویی لاکچری باید به تناسب اجزا و جزئیات مختلف با فضای داخلی سرویس بهداشتی توجه کنید، چرا که به غیر از زیبایی، باید به کاربردی بودن آن هم اهمیت بدهید. در حالت کلی برای داشتن یک روشویی سرویس بهداشتی مناسب باید به این نکات توجه کنید:

1. فضای سرویس بهداشتی

مدل محصول باید متناسب با فضا و متراژ سرویس بهداشتی انتخاب شود. چرا که مدل‌هایی که طراحی شلوغ و با جزئیات زیادی دارند و یا از رنگ‌های طلایی و… در آنها استفاده شده است گزینه مناسبی برای دستشویی‌های کوچک نیستند و باعث کوچک به نظر رسیدن فضا می‌شوند.
در انتخاب خود باید به سایز آن نسبت به فضای سرویس بهداشتی خیلی اهمیت داد. اگر اندازه بیش از حد بزرگ باشد امکان دارد رفت و آمد افراد و یا باز و بسته شدن در با مشکل مواجهه شود. همچنین باعث کوچک به نظر رسیدن فضای سرویس بهداشتی هم می‌شود.

2. موارد استفاده از روشویی

اگر قرار است این محصول توسط افراد سالمند، دارای محدودیت حرکتی و یا کودکان مورد استفاده قرار گیرد باید در اندازه و قدی کوتاه باشد و بیشتر از فاکتورهای زیبایی به فاکتورهای کارایی آن توجه شود.
در نظر داشته باشید که صرفا دست و صورت شستن انجام نمی‌گیرد. مهم است که فضای مناسب کارهایی مانند مسواک زدن، اصلاح ریش و …باشد‌. پس توصیه می‌شود که گزینه انتخابی دارای فضایی برای انجام این کارها و نگهداری لوازم شخصی و بهداشتی نیز داشته باشد.

3. سبک و طرح فضای حمام و سرویس بهداشتی

به خاطر داشته باشید که برای خانه‌ای با سبک مدرن، یک روشویی ساده و مینیمال و مدرن مناسب است، در مقابل برای خانه‌ای با سبک کلاسیک لاکچری باید گزینه‌ای مناسب با آن سبک انتخاب شود. پس سبک معماری و دکوراسیون داخلی از عوامل مهم برای انتخاب مناسب هستند. انواع سبک‌های طراحی و معماری را می‌توانید در دسته‌بندی پروژه ها  مشاهده کنید. دکوراسیون و چیدمان سرویس بهداشتی هم قابل اهمیت است پس بهتر است بر اساس بودجه، سبک دکوراسیون و فضای سرویس بهداشتی یک نمونه با ظاهر جذاب و طراحی زیبا را انتخاب کرد.

4. محلی قرارگیری روشوی

با توجه به اینکه قصد دارید در کدام بخش از حمام یا سرویس بهداشتی را به محلی برای شستن دست‌ها اختصاص دهید، باید نکاتی مانند جنس و متریال را انتخاب کنید. چرا که برای مثال روشویی کابینتی برای مکان‌هایی با رطوبت زیاد مناسب نیست.

5. جنس مواد اولیه

این المان از سرویس بهداشتی باید از جنس مرغوبی ساخته شده باشد تا در دراز مدت کیفیت و زیبایی خود را از دست ندهد. همچنین هماهنگی و تناسب بین المان‌های مختلف در یک مکان باعث زیبایی هرچه بیشتر آن می‌شود. پیشنهاد می‌شود رنگ و جنس چینی آلات بهداشتی با رنگ و طراحی کفپوش‌ها، دیوارها و شیرآلات هماهنگی داشته باشد.

6. استفاده از آینه و نورپردازی مناسب

بهتر است که آینه روشویی در بالا نصب شود و یک نورپردازی زیبا هم به آن اضافه شود تا کاربری و زیبایی آن را چند برابر کند‌.

انواع طرح ها و مدل های روشویی لاکچری

برای انتخاب روشویی سرویس بهداشتی، شناخت انواع مدل‌ها می‌تواند مفید باشد چون مدل‌های مختلفی با جنس و رنگ‌ متنوعی در بازار وجود دارند.

1. انواع روشویی‌ پایه دار

گزینه‌های پایه دار یکی از ساده ترین گزینه‌هایی هستند که استفاده از آن درگذشته بسیار رایج بوده است. این نوع سایزهای متنوعی دارد و حتی برای کوچک‌ترین فضاها هم کاربردی است اما اگر فضای سرویس بهداشتی به صورت مدرن طراحی شده باشد استفاده از این مدل مناسب نیست. در سرویس بهداشتی لوکس از گزینه‌های کلاسیک و لاکچری استفاده می‌شود. سرویس‌های بهداشتی کلاسیک طلایی رنگ، برنز و یا سفید هستند‌. وسایل چوبی در این سبک کاربرد دارد. روشویی کلاسیک لاکچری از مواد اصل و مرغوبی مانند سنگ مرمر، چوب راش و چوب بلوط ساخته می‌شود. این مدل‌ها قیمت بالایی دارند.
یکی از گزینه جذاب در بین مدل‌های پایه دار، روشویی استوانه ای است که ظاهری بسیار لوکس و شیک را به فضای سرویس بهداشتی‌ می‌بخشد. این مدل با جنس‌های سرامیکی و سنگی در بازار موجود است و در سبک مدرن کاربرد دارد.

2. انواع روشویی دیواری

از نظر ظاهری این مدل‌ها بسیار ساده هستند و بر روی دیوار نصب می‌شوند. استفاده ازاین مدل برای سرویس بهداشتی‌های کوچک گزینه مناسبی است چون فضای کمی را اشغال می‌کنند. همچنین در کوراسیون‌های مینیمال نیز از این طرح‌ها استفاده می‌شود.

3. انواع روشویی کابینتی

در این مدل یک فضای اختصاصی و مرتب برای نگهداری لوازم بهداشتی در نظر گرفته شده است. این مدل انتخاب مناسبی یرای سرویس‌های بهداشتی بزرگ‌ و جاداراست و گفتنی است که این مدل‌ها اخیرا یکی از محبوب‌ترین‌ها در بازار هستند.
گزینه کابینت دار سلطنتی از نمونه‌های لاکچری است که کابینت آنها معمولا جنبه تزئینی دارد‌. در این مدل‌ها معمولا آینه با طرح‌های سلطنتی کار شده نیز وجود دارد.

سفارش روشویی لاکچری

هر کدام از گزینه‌های بالا را که در نظر داشته باشید. در نهایت باید برای انتخاب کاسه یکی از گزینه‌های صفحه‌ای یا کاسه‌ای را در نظر داشته باشید. روشویی صفحه ای یا washplane ظاهری زیبا و ساده دارد و انتخاب مناسبی برای سبک مینیمال است. روشویی صفحه‌ای در جنس‌های سرامیکی، چینی، مرمر و شیشه‌ای قابل سفارش است. در مقابل روشویی کاسه ای یا vessel نیز در انواع جنس‌ها و طراحی‌ها تولید می‌شود. از این مدل‌ها در سرویس‌های بهداشتی عمومی و ‌سرویس مستر در خانه استفاده می‌شود.
در آخر باید به این نکته اشاره کرد که سرویس بهداشتی از مهم‌ترین فضاهای هر بنا است و استفاده از انواع طرح ها و مدل های روشویی لاکچری یک نکته مهم برای این بخش از خانه به شمار می‌رود. برای زیبایی فضای داخلی یک بنا گروه صنایع چوب نما همراه شماست. برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر از طریق شماره‌های زیر با ما در تماس باشید:

021-22014197
021-26231512

گروه پژوهشی نما

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *