اطلاعات تماس

خرید انواع مدل کمد دیواری مدرن

در این متن یک راهنما برای خرید انواع کمد دیواری مدرن آماده شده است
چرا که یکی از اساسی‌ترین و ضروری‌ترین وسایل منزل است که از آن برای نگهداری لباس‌ها، کفش‌ها، کتاب‌ها و انواع وسایل دیگر می‌توان استفاده کرد. این محصولات در انواع مدل و کیفیت در بازار وجود دارند که می‌توان براساس سلیقه و چیدمان طراحی منزل آنها را سفارش داد.
اما برای سفارش کمد دیواری باید ابتدا با معیارهایی که در خرید مطرح هستند آشنا شوید که در ادامه به توضیح آنها خواهیم پرداخت.

معیارهای اساسی برای انتخاب کمد دیواری

وقتی صحبت از خرید انواع کمد دیواری مدرن می‌شود، باید نکاتی را مد نظر قرار داد. شما محصولی نیاز دارید که در عین اینکه جا دار و مناسب است، زیبایی داشته باشید. اما سوال مهم‌تر این است که باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

1. متریال کمد دیواری

اولین پارامتری که باید به آن دقت کرد جنس مواد اولیه و متریال است. به خاطر داشته باشید که همیشه ارزان‌ترین گزینه بهترین گزینه نیست و جنس مواد اولیه باید از موادی مرغوب و مناسب باشد تا در طول زمان چوپ، ریل‌ها، دستگیره‌ها و… دچار مشکل نشوند. انواع متریال‌هایی که می‌توانید تهیه کنید عبارتند از: ام دی اف، های گلاس، ممبران، فلزی، چوبی، انزو، ملامینه، پلی اورتان و پی وی سی که هر کدام ویژگی‌های مربوط به خود را دارند و باید بر اساس بودجه، نوع و طراحی آن، بهترین گزینه انتخاب شود.

2. سبک طراحی کمد دیواری

فاکتور بعدی که باید به آن توجه داشت سبک طراحی است. کمد دیواری بخش از دکوراسیون داخلی است و می‌تواند در زیبایی و نظم اتاق نقش داشته باشد. پس در انتخاب سبک آن باید دقت کرد که سبک این جز از خانه با سبک کلی طراحی و چیدمان داخل خانه همسو باشد. بد نیست مقاله ای در مورد انواع کمد دیواری های لاکچری و جادار را که در بخش دیگر سایت آمده مطالعه کنید. مشخص است طراحی که برای یک خانه با سبک طراحی کلاسیک انتخاب می‌شود متفاوت است از سبکی است که برای یک خانه با طراحی مدرن و مینیمال انتخاب می‌شود. پرطرفدارترین رنگ‌ها در ایران رنگ‌های سفید، مشکی و طوسی هستند. نکته حائز اهمیت این است که رنگ آن باید با سبک معماری و تم رنگ اتاق همخوانی داشته باشد.

3. سایز کمد دیواری

وقتی صحبت از خرید کمد دیواری مدرن است باید فضایی که در خانه برای آن در نظر گرفته‌اید مشخص باشد و بر اساس آن سایز و اندازه را نیز تعیین کنید. در این امر باید اندازه اتاق خود را نیز ملاک قرار دهید. اگر محصول انتخاب شده مناسب با فضای اتاق نباشد، اتاق را کوچک می‌کند و ظاهری نامتناسب به آن می‌بخشد. به عنوان یک ملاک معیار می‌توان گفت که اندازه کمد در مقایسه با فضای کلی اتاق برای لباس‌ها بهتر است حدود ۶۰ الی ۷۰ سانتیمتر عمق داشته باشد تا بتوان لباس‌ها را داخل آن آویزان کرد. قفسه‌ها نیز باید حدود ۳۰ سانتیمتراز یکدیگر فاصله داشته باشند تا بتوان لباس‌های تا شده را در آن فضا قرار داد.

4. نوع در کمد

نکته چهارم در انتخاب کمد دیواری نوع در آن است. این ویژگی نیز باید بر اساس نوع و سبک معماری داخلی منزل شما، نوع طراحی محل قرار گیری آن و.. انتخاب شود. انواع درها از لحاظ نوع باز شدن به موارد زیر تقسیم می‌شوند: ریلی، لولایی، بدون در و آکاردئونی یا تاشو

انواع متریال کمد دیواری

در بخش قبلی درباره جنس و متریال به عنوان یکی از موارد تاثیرگذار در انتخاب توضیح دادیم و در این بخش به معرفی هر یک از متریال‌ها می‌پردازیم که در پروژه ها به کار می‌روند.

  • کمد دیواری ام دی اف بسیار پرطرفدار است و همیشه یکی از اولویت‌های افراد برای خرید انواع کمد دیواری مدرن است. از محبوبیت جنس ام دی اف این است که طرح و رنگ متنوعی دارد در نتیجه می‌توان برای انواع سبک و چیدمان گزینه مناسب را پیدا کرد. همچنین این متریال قیمت نسبتا مناسبی هم دارد. از معایب این جنس این است که در برابر رطوبت و دمای بالا حساس است، در نتیجه برای مناطق مرطوب و یا گرم و بیابانی چندان مناسب نیستند.
  • کمد دیواری های گلاس از جنس همان چوب ام دی اف است ولی یک رویه از جنس پلکسی گلاس برروی آن کشیده می‌شود تا مقاومت آن را بالا ببرد. این جنس هم، تنوع بالا و قیمت نسبتا مناسبی دارد و ظاهر زیبایی هم به اتاق شما می‌بخشد.
  • کمد دیواری ممبران هم همان چوب ام دی اف است و یک روکش از جنس پی وی سی وکیوم برروی آن کشیده می‌شود. این جنس ماندگاری بالایی دارد، در برابر رطوبت مقاوم است اما نسبت به نور و حرارت حساس است. طرح و رنگ‌های مختلفی دارد و مناسب سبک‌های کلاسیک و مدرن است. با توجه به کیفیت بالایی که دارد باید اشاره کرد که این جنس قیمت نسبتا بالاتری نسبت به موارد قبلی دارد.
  • کمد دیواری فلزی یکی دیگر از گزینه‌های موجود در بازار است که این روزها به دلیل قیمت بالا، حساسیت در برابر رطوبت و تنوع کمی که دارند طرفداران خود را از دست داده است.
  • کمد دیواری چوب مناسب افرادی است که تمایل دارند وسایل خانه از مواد طبیعی انتخاب شود. این جنس قیمت بالایی دارد اما طول عمر و ماندگاری زیادی هم دارد و در برابر رطوبت و ضربه مقاوم است. باید اشاره کرد که این جنس زیبایی فوق العاده‌ای به اتاق شما می‌بخشد.
  • کمد دیواری انزو یکی دیگر از متریال‌هایی است که مغز و بدنه اصلی آن جنس هم از ام دی اف است اما لایه‌ای به ضخامت ۳ میلیمتر از رنگ پولیش برروی آن کشیده می‌شود تا مقاومت و طول عمر آن بالا برود. این جنس در برابر رطوبت و خط وخش مقاوم است اما قیمت بالا و تنوع محدودی دارد.
  • کمد دیواری ملامینه یکی از بهترین و ارزان ترین مدل کمد دیواری است. این جنس قیمت مناسب، تنوع زیاد و امکان نگهداری راحتی دارد اما در برابر رطوبت حساس است.
  • کمد دیواری پلی اورتان محصولی با پایه چوب است یعنی در واقع جنس اصلی آن از چوب ام دی اف است که برای بالابردن مقاومت آن یک روکش از جنس پلی اورتان برروی آن کشیده می‌شود. این متریال در برابر رطوبت و ضربه مقاومت بالایی دارد اما قیمت زیاد و تنوع کمی دارد.
  • کمد دیواری پی وی سی ضد آب و ضد رطوبت است و با اینکه قیمت نسبتا بالا و تنوع کمی دارند اما وزن سبک و طول عمر بالایی دارند و گزینه بسیار مناسبی برای مناطق با رطوبت بالا است.

خرید انواع کمد دیواری مدرن

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم سبک گزینه بسیار مهمی است و سبک‌های متنوعی هم در ساختمان‌های ایرانی به کار می‌روند. خانه‌هایی با معماری مدرن باید کمد دیواری مدرن استفاده کنند که ویژگی اصلی آنها سادگی و مینیمال بودن است. این مدل‌ها برجستگی‌ها و طرح‌های زیادی بر روی بدنه ندارند و همچنین در رنگ‌هایی ساده و عموما تک رنگ تولید می‌شوند.

این سبک قابلیت استفاده در اتاق خواب و پذیرایی را دارد. سبک مدرن دیگری نیز که در دسته سبک‌های محبوب این روزها است، روستیک است. این نوع کوچک و به رنگ چوب هستند و یک حال و‌ هوای طبیعی و روستایی به محیط می‌دهند. این سبک مناسب افرادی است که عاشق چوب و طبیعت هستند.

اما سبک دیگری نیز هست که کمد دیواری کلاسیک است. اگر سبک گچکاری و چیدمان اتاق از نوع کلاسیک باشد بهتر است تمامی اجزای دیگر هم به سبک کلاسیک باشند‌. این مدل دارای طرح و برجستگی‌های خاصی هستند تا با گچکاری اتاق تناسب و همخوانی داشته باشد و قابلیت استفاده برای اتاق خواب و پذیرایی را دارد.

اما برای آنهایی که ویژگی‌هایی از مدرن و کلاسیک را در خانه خود دارند، کمد دیواری نئوکلاسیک پیشنهاد می‌شود. این مدل به شیوه‌ای طراحی می‌شوند که در ظاهر پایه و اساس طراحی آنها به سبک کلاسیک است اما جزئیات و پرداخت‌های کمتری برروی آنها صورت گرفته و شباهت‌های زیادی به کمدهای مینیمال دارند.

در این مقاله سعی براین بود تا به انواع مدل از کمدهای دیواری مدرن و نکات مختلف آنها پرداخته شود. توصیه می‌شود برای انتخاب این عضو مهم منزل از افراد باتجربه و متخصص در این زمینه کمک گرفته شود تا بهترین انتخاب را از هر نظر داشته باشید.
برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید از طریق شماره‌های زیر با ما در تماس باشید:

021-22014197
021-26231512

گروه پژوهشی نما

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *