اطلاعات تماس

بهترین طرح ها و مدل های دکور چوبی لوکس

برای آنهایی که به دنبال دکوراسیون لوکس هستند یکی از گزینه‌های مطرح بهترین طرح ها و مدل های دکور چوبی لوکس است. در این مقاله درباره دکوراسیون چوبی، مزایا و معایب آن صحبت می‌کنیم. دکوراسیون چوبی از قدیم یکی از محبوب‌ترین و پرکاربردترین متریال در سبک‌های معماری‌های مختلف است و در طراحی و ساخت خانه و سازه‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. حتی این روزها دکوراسیون چوبی بیشتر از هر جنس دیگری در طراحی داخلی استفاده می‌شود.

اما دلیل استفاده از دکوراسیون چوبی چیست؟ از دلایل محبوبیت این متریال می‌ـوان تنوع بالا و استفاده راحت از آن در طراحی داخلی منازل اشاره کرد که موجب شده است تا از چوب برای بخش‌های مختلف و متنوع طراحی داخلی استفاده شود. چوب مقاومت و ماندگاری بالایی دارد در عین حال که بسیار جذاب و اصیل است. به خوبی با سایر متریال‌های جفت می‌شود و قرار دادن آن در قسمت‌های مختلف خانه بسیار راحت است. همچنین حس خوب و گرمی را به فضای خانه اضافه می‌کند که با توجه به نوع استفاده از سایر متریال‌ها می‌تواند ظاهری کلاسیک و یا مدرن به خانه ببخشد.

مزایای استفاده از چوب در دکوراسیون

شاید بتوان گفت یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از چوب در دکوراسیون منزل القای حس ناب طبیعت است که موجب می‌شود تا بهترین طرح ها و مدل های دکور چوبی لوکس همواره مورد توجه افراد باشند. ضمن اینکه باعث ایجاد حس گرما و صمیمیت می‌شود و انرژی مثبت در فضا را افزایش می‌دهد. با استفاده از هنر معماری تمامی سبک‌های طراحی را می‌توان به کمک چوب پیاده سازی کرد و هیچ محدودیتی برای ترکیب کردن رنگها و سایر جزئیات با چوب وجود ندارد. طرح‌هایی که با چوب ساخته می‌شوند در همه سبک‌های مدرن، سنتی و کلاسیک به چشم می‌خورند. استفاده از متریال چوب در طراحی داخلی خانه باعث می‌شود تا تضاد رنگ‌ها نیز متعادل شوند.

نحوه استفاده از چوب در طراحی داخلی منزل

این امر به چند صورت امکان‌پذیر است و می‌توان از چوب‌های مختلفی در بخش‌های مختلف خانه استفاده کرد. چوب سفید، چوب قرمز، چوب بلوط، توسکا و افرا از متداول‌ترین و پرکاربردترین چوب‌های مورد استفاده در طراحی داخلی خانه و چیدمان دکوراسیون هستند. که نمونه‌هایی از آنها را می‌توانید در بخش پروژه ها در سایت گروه صنایع نما چوب ببینید. در ادامه نیز به معرفی انواع متداول چوب که در دکورهای لوکس به کار می‌رود خواهیم پرداخت.

1. چوب ساج

چوب ساج از جمله محبوب‌ترین‌ها در میان انواع درختانی که برای دکوراسیون منزل مورد استفاده قرار. این چوب ساختار بسیار مستحکمی دارد و از آن در ساخت وسایلی مانند سرویس خواب و کابینت استفاده می‌شود. مهم‌ترین مزایای این نوع چوب ضد آب بودن آن است که باعث ماندگاری و دوام بالای آن می‌شود.

2. چوب سرو

چوب سرو از بهترین گزینه ها برای استفاده در دکوراسیون منزل است که در بین مدل های دکور چوبی لاکچری هم کاربرد دارد. این چوب دوام و مقاومت بالایی دارد ضمن اینکه بسیار هم خوشبو است و میتوان از آن در ساخت انواع کمدهای خانگی و … استفاده کرد. نکته جالب راجع به چوب سرو این است که عوامل آسیب‌زایی مانند موریانه، باکتری و قارچ مقاوم است‌.

استفاده از چوب در دکوراسیون خانه

در بخش‌های مختلفی از یک بنا می‌توان از بهترین طرح ها و مدل های دکور چوبی لوکس استفاده کرد که این موارد به شرح زیر هستند:

1. استفاده از دکوراسیون چوبی در طراحی داخلی آشپزخانه یکی از موارد محبوب و پرکاربرد است. چرا که در آشپزخانه می‌توان دکوراسیون چوبی را در قسمت‌های مهمی مانند کابینت، میز، صندلی، کفپوش، جزیره و… مورد استفاده قرار داد. حتی می‌توان با لوسترهای چوبی حال و هوای زیبایی به آشپزخانه داد. همچنین در فضاهای دیگر آشپزخانه می‌توان از گلدان‌های چوبی لوکس، قاب‌های چوبی جذاب و ..‌. استفاده کرد.

2. یکی دیگر از مواردی که در خانه‌های لوکس به چشم می‌خورد دکوراسیون چوبی در اتاق نشیمن و پذیرایی خانه است. از بهترین ایده‌ها برای اتاق پذیرایی استفاده از مبلمان چوبی است که یک فضای گرم و زیبا را به وجود می‌آورد. رنگ چوب مبلمان را می‌توان براساس سبک معماری داخلی و میزان نور و روشنایی از طیف روشن تا تیره انتخاب کرد.

3. استفاده از پارتیشن چوبی نیز یکی از بهترین گزینه ها برای جدا کردن فضاهای مختلف در خانه است و انواع مختلفی از پارتیشن‌ها وجود دارند که در اتاق خواب و یا جلوی درب ورودی و همچنین در بین اتاق نشیمن و پذیرایی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

4. اکسسوری‌های چوبی هم راه خوبی برای تزئین خانه هستند. از انواع لوازم چوبی مانند مجسمه‌های دست‌ساز چوبی، شمعدان‌های چوبی و …از جمله مواد تزیینی ساخته شده با چوب هستند که به هرچه زیبا و جذاب‌تر نشان دادن فضای داخلی خانه کمک می‌کنند.

5. استفاده از دکوراسیون چوبی دراتاق خواب بیشتر مربوط به تخت‌های چوبی، کمد و کفپوش‌های چوبی مربوط می‌شود که همگی ایده‌های زیبایی برای استفاده از چوب در اتاق خواب هستند.

سفارش بهترین طرح ها و مدل های دکور چوبی لوکس

چوب از جمله زیباترین مصالحی است که می‌توان از آن برای طراحی دکوراسیون داخلی خانه استفاده کرد که علاوه بر حس طبیعی خوبی که دارد به خاطر رنگ‌های خاص و‌ منحصر به فرد، بافت زیبا و قابلیت همراهی با سایر متریال‌ها در بخش‌های مختلفی از دکوراسیون خانه کاربرد دارد.

در واقع چوب در طراحی داخلی، می‌تواند با انواع متریال از جمله فلز، پارچه و… هماهنگ شود و در سبک‌های مختلف از کلاسیک لوکس گرفته تا مینیمال لاکچری کاربرد داشته باشد و فضایی را به وجود می‌آورد که هیچ یک از متریال‌های دیگر در دکوراسیون و معماری داخلی با آن رقابت نمی‌کنند. هنگامی که از چوب به همان حالت طبیعی خودش استفاده می‌شود تمام گره‌ها و بافت‌های طبیعی خودش را به زیبایی نشان می‌دهد. امروزه انواع چوب در بافت‌ها و رنگ‌های متفاوت در فضاهای مختلف دکور خانه مورد استفاده قرار می‌گیرند و طراحی داخلی با چوب طرفداران زیادی دارد.

گروه صنایع چوب نما  با سال‌ها سابقه در زمینه ساخت و طراحی مدل های دکور چوبی لوکس اکنون آماده است تا فضایی زیبا و لوکس بر اساس فاکتورهای مد نظر شما بسازد. برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق شماره‌های زیر با ما در تماس باشید:

021-22014197
021-26231512

گروه پژوهشی نما

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *