اطلاعات تماس

انواع قرنیز نوردار در دکوراسیون منزل

به کار بردن انواع قرنیز نوردار در دکوراسیون منزل یعنی تمرکز بر روی جزئی‌ترین نکاتی که می‌توانند زیبایی و جذابیت آن محل مورد نظر را افزایش دهند. در اکثر بناها با معماری مدرن و یا حتی کلاسیک، حد فاصل بین دیوار و زمین را به کمک محصولات می‌پوشانند. استفاده از این جزئیات زیبا دارای چندین مزیت هستند ضمن اینکه باعث ایجاد جذابیت دیداری می‌شوند‌. جدیدترین نوع این محصولات، قرنیز نوری است که با چراغ‌های ال ای دی ساخته می‌شوند‌. قرنیزهای LED دار در قسمت پایینی دیوارها قرار می‌گیرند و جلوه‌ای زیبا و روشن به فضا می‌بخشند و از آنها می‌توان به عنوان یک منبع نور مخفی استفاده کرد. در ادامه به بررسی انواع این محصولات می‌پردازیم و روش استفاده آنها در طراحی (لینک شود به دسته‌بندی طراحی) داخلی خانه و بنا را بررسی می‌کنیم.

قرنیز نوردار چیست؟

در طراحی و دیزاین دکوراسیون داخلی بناها، پایین‌ترین قسمت دیوار که با کفپوش در تماس است را با استفاده از قرنیز می‌پوشانند. جنس این بخش می‌تواند از چوب، پلاستیک و یا سنگ باشد. نوع نوردار این محصولات یک اکسسوری جدید در ساختمان است که به وسیله نوارهای ال ای دی پوشش داده شده است و علاوه بر پوشیدن آن بخش از محیط، باعث نورپردازی خانه می‌شود‌.

دو دلیل برای استفاده از قرنیز ال ای دی وجود دارد:

ا. پوشاندن محل اتصال دیوار به کف
۲.نورپردازی محیط

از این گزینه می‌توان در بناهای مختلفی مانند آپارتمان، خانه‌های ویلایی، حیاط، راه پله و ساختمان‌های اداری و دفترهای کار استفاده کرد که به وسیله میخ یا چسب به دیوار و کف متصل می‌شود و در دو مدل توکار و روکار ساخته می‌شوند.

مزایای قرنیز نوری (ال ای دی)

استفاده از انواع قرنیز نوردار در دکوراسیون منزل و یا هر بنای دیگری مزایایی دارد که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم.

1. ایجاد فضایی زیبا و مدرن

مدل‌های نور دار راه خوبی برای زیبایی منزل هستند چرا که ال ای دی رنگ‌های مختلفی دارد و باعث هرچه زیباتر نشان دادن محیط خانه می‌شوند. شما می‌توانید از آنها در فضای پذیرایی، اتاق خواب، راهروها و… استفاده کنید.

2. یک منبع نور پنهان

اگر از آن دسته افرادی هستید که به منبع نور کم و مدرن علاقه دارید استفاده از این محصولات راه خوبی برای شما هستند. نور مخفی جذابیت و زیبایی دو چندانی را به محیط خانه می‌دهد.

3. پنهان کردن سیم‌ها

سیم‌ها یکی از عوامل چهره شلوغ و بهم ریخته در ساختمان هستند. اما این اکسسوری‌ها راه خوبی برای پنهان کردن سیم‌ها هستند. در واقع از طریق فضای خالی که در پشت قرنیزها وجود دارد می‌توان سیم‌ها را از یک طرف خانه به سمت دیگر آن انتقال داد.

4. مزایای قرنیزهای معمولی

به طور کلی قرنیزها را برای محافظت از دیوارها استفاده می‌کنند، همچنین که دیوارها و کف را در برابر سایش و رطوبت مراقبت می‌کنند. فاصله بین دیوار و کفپوش اغلب اوقات به دلیل تجمع غبار و آلودگی، کثیف می‌شود اما این اکسسوری‌ها این درز بین کف و دیوار را به یک شکل زیبا پوشش می‌دهند. پس نوع نوردار به جز مزایای زیبایی، مزایای کاربردی هم دارند.

انواع قرنیز نوردار در دکوراسیون منزل

گزینه‌های نوری براساس جنس بدنه‌شان به چند دسته تقسیم می‌شوند:

1. قرنیز چوبی

گران‌ترین و شیک‌ترین نوع آنها است. بیشتر اوقات از چوب درختان بلوط و افرا برای ساختن آنها استفاده می‌شود. برروی آنها به شکل واضح و یا مخفی، نوارهای LED قرار داده می‌شوند‌.

2. قرنیز MDF

این مدل از چوب مصنوعی ساخته شده است. مشابه گزینه‌های چوبی است اما وزن و قیمت کمتری دارد همچنین تنوع بالایی در رنگ و طرح دارد.

3. قرنیز PVC

ارزان‌ترین مدل است که از پلیمر پلاستیک ساخته می‌شود. این مدل وزن سبکی دارد و با توجه به مقاومت بالای آن در برابر رطوبت، گزینه مناسبی برای استفاده در پارکینگ و انباری است. این محصول که از جنس پی وی سی با اسم قرنیز وینیل هم شناخته می‌شود.

4. قرنیز سرامیکی

از جمله قدیمی‌ترین نوع در ایران است و معمولا قیمت نسبتا بالایی دارد. این مدل عموما با کفپوش‌های سرامیکی هم کاربرد دارد و نوع نوردار آنها چندان پرطرفدار نیست.

5. قرنیز سنگی

یکی از گران‌ترین نوع است. سنگ‌های طبیعی به دلیل تنوع بالایی که دارند می‌توانند زیبایی دوچندانی به محیط خانه بدهند. قرنیزهای سنگی نوردار عموما در انواع پروژه ها لوکس استفاده می‌شوند.

خرید قرنیز نوردار

از قرنیزهای نوری یا ال ای دی می‌توان در بخش‌های مختلف ساختمان از جمله پارکینگ، انباری، اتاق پذیرایی، راهرو، راه پله و اتاق خواب استفاده کرد. محصولاتی که در پارکینگ و حیاط استفاده می‌شود باید مقاومت بالایی در برابر رطوبت و حمله حشرات داشته باشد به همین دلیل گزینه‌های پی وی سی و سرامیکی بهترین گزینه برای پارکینگ هستند.

در خانه‌هایی با دکوراسیون لاکچری از انواع سنگی و چوبی معمولا استفاده می‌شوند و انواع قرنیز نوردار در دکوراسیون منزل همین موارد هستند که این امر به دلیل ظاهر لوکس آنها است. از طرفی این نوع از محصولات را می‌توان با سایر وسایل منزل ست کرد. این اکسسوری‌ها در راهروها و راه پله ها مسیر حرکت را روشن می‌کنند و برای این قسمت بهتر است از گزینه‌های سرامیکی که در برابر دما و رطوبت مقاوم هستند، استفاده کرد. برای اتاق خواب هم می‌توان مدل‌های چوبی، ام دی اف و یا پی وی سی را به کار برد.

قیمت قرنیزهای نوری بر اساس مدل، جنس، متراژ و نوع ال ای دی متفاوت هستند اما در حالت کلی مدل‌های پی وی سی از سایر انواع ارزان‌تر هستند، و پس از آن به ترتیب افزایش قیمت گزینه‌های ام دی اف، سرامیک، چوبی و سنگی قرار می‌گیرند. همچنین برخی از این محصولات به قابلیت داکت مجهز شده‌اند یعنی یک فضا در پشت آن به وجود آمده است تا بتوان به راحتی سیم یا کابل را از داخل آن عبور داد و طبیعتا این مدل‌ها قیمت بالاتری نسبت به سایر دارند.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید از طریق شماره‌های زیر با ما در تماس باشید:

021-22014197
021-26231512

گروه پژوهشی نما

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *