اطلاعات تماس

انواع نمای داخلی ساختمان

نمای داخلی ساختمان موضوعی است که هنگام بازسازی و یا ساخت یک ساختمان باید مورد توجه قرار گیرد. قدم گذاشتن در یک فضای داخلی با طراحی زیبا مانند ورود به یک پناهگاه نگهداری شده است، فضایی که داستان شما را زمزمه می کند و نیازهای شما را برآورده می کند. اما تبدیل دیوارهای خالی به بازتابی از روح شما نیاز به بررسی دقیق دارد. در این بخش است که یک طراح و یا تیم طراحی خبره می‌توانند به شما کمک کنند تا اثری هنری زیبا و کاربردی در فضای داخلی ساختمان خود داشته باشد. در ادامه این متن گروه صنایع چوبی نما، یک راهنمای کامل برای آشنایی با انواع نمای ساختمان که می‌توان در ساختمان به کار گرفت آماده کرده است.

نمای داخلی ساختمان

برای آشنایی با انواع نمای داخلی ساختمان و اصول زیبایی شناسی، ابتدا باید ارکان اساسی طراحی داخلی خوب را بشناسیم. برای مثال کارکرد از مهم‌ترین رکن‌هایی است که باید به آن توجه داشته باشید. فضای شما باید به همان اندازه که زیباست کاربردی باشد. مسیر عبور در ساختمان، نحوه قرار دادن مبلمان و راه‌حل‌های ذخیره‌سازی را برای اطمینان از عملکرد روزانه روان در نظر بگیرید.
در مرحله بعدی باید در نظر داشته باشید که جدای از سبکی که انتخاب می‌کنید، مبلمان و وسایلی که برای یک فضا در نطر دارید باید متناسب با اتاق باشند. اجزای بزرگ می توانند یک فضای کوچک را تحت الشعاع قرار دهند، در حالی که عناصر کوچک می توانند در یک فضای وسیع گم شوند. مبلمان نه تنها کاربردی است، بلکه یک عنصر کلیدی طراحی است برای طراحی نمای داخلی ساختمان . انتخاب مبلمان باید مکمل سبک فضا باشد و راحتی و کاربردی بودن را فراهم کند. قرار دادن مناسب مبلمان برای دستیابی به چیدمان متعادل و جذاب از نظر بصری بسیار مهم است. جدای از رنگ‌ها که عموما از نکات مورد توجه افراد هستند، لایه بندی منابع مختلف نور، از نور محیطی برای ایجاد فضایی متناسب با هدف، نکته مهم بعدی است که نباید آن را دست کم گرفت.
اما حالا به سبک های مختلف طراحی نمای داخلی ساختمان بپردازیم:

طراحی نما داخلی مدرن:

طراحی نما داخلی مدرن برای عصر معاصر است برای زیبایی و مدرن کردن نمای ساختمان میباشد و نسبت به بسیاری از سبک‌ها عمر کمتری دارد. این سبک بر خطوط تمیز، پالت رنگ های خنثی و تعادل بین فرم و عملکرد تأکید دارد و نما را بسیار جذاب مکی کند. مبلمان و وسایل در این سبک اغلب طرح های شیک و ساده ای را به نمایش می گذارند و تمرکز بر ایجاد فضایی آزاد و باز است. به بیان دیگر خطوط تمیز، دکوراسیون مینیمالیستی، و تاکید بر عملکرد، طراحی نما مدرن را تعریف می کند. همچنین مواد طبیعی مانند چوب و فلز از دیگر نکات مهم و مورد توجه است.

طراحی و اجرای ازاره نوردار سرویس مهمان
طراحی و اجرای ازاره نوردار سرویس مهمان

 

طراحی و اجرای ازاره نوردار سرویس مهمان
طراحی و اجرای ازاره نوردار سرویس مهمان
طراحی و اجرای فضای نشیمن (تیوی وال)
طراحی و اجرای فضای نشیمن (تیوی وال)
طراحی و اجرای فضای نشیمن (تیوی وال)
طراحی و اجرای فضای نشیمن (تیوی وال)

طراحی نما داخلی کلاسیک:

طراحی نما داخلی کلاسیک از سبک‌های تاریخی الهام می‌گیرد و برای کلاسیک طراحی کردن نمای ساختمان به کار می رود که شامل رنگ‌های غنی، مبلمان آراسته و الگوهای کلاسیک است. این سبک اغلب عناصر عتیقه یا قدیمی را در خود جای می دهد و حس بی زمانی و پیچیدگی را ایجاد می کند و نما کلاسیک در ساختمان ایجاد می کند. نمای داخلی به این سبک بیشتر مورد توجه افرادی است که به زیبایی، بیشتر از کاربرد ساده توجه نشان می‌دهند. در این سبک انواع دکورهای چوبی کلاسیک و لاکچری مورد توجه است.

آشپزخانه کلاسیک
آشپزخانه کلاسیک پروژه شهرک غرب هرمزان
ازاره کلاسیک
دیوار کوب و ازاره کلاسیک در پروژه هرمزان شهرک غرب

 

اسکاندیناوی:

از طرح‌های مورد توجه این روزها است که بسیاری از افراد را جذب خود کرده است و برای نمای ساختمان و طراحی از این ایده استفاده میکنند. در واقع طراحی داخلی اسکاندیناوی با سادگی، کاربردی و ارتباط با طبیعت مشخص می شود. رنگ‌های روشن، مواد طبیعی و مبلمان مینیمالیستی به ایجاد فضایی روشن و نما زیبا و مطبوع کمک می‌کنند. تاکید بر ایجاد محیطی دنج و دلپذیر است.

طراحی نما بوهمی و روستیک:

از دیگر انواع نما داخلی ساختمان است که این روزها توسط بسیاری از افراد، برای ایجاد فضایی دلچسب و زیبا در خانه، رستوران و کافه و حتی مزون و… انتخاب می‌شود. این سبک‌ها مناسب افرادی است که به سادگی و بی‌آلایشی، در عین حال زیبایی و نما علاقه دارند. این سبک‌ها روح آزادی دارند. بافت ها و الگوها را لایه بندی می‌کنند، یافته های قدیمی را ترکیب می‌کنند، و رنگ های پر جنب و جوش و قطعات بیانی را در بر می‌گیرند. استفاده از رنگ‌های روشن و شاد، با تاکید بر استفاده از انواع بافت‌های طبیعی مانند چوب و سنگ، از روش‌های ارائه نمای داخلی  به این سبک‌ طراحی است.

سبک صنعتی در طراحی نما ساختمان:

در مورد طراحی نما داخلی ساختمان باید بدانیم طراحی داخلی صنعتی نوع دیگر برای طراحی و پیاده سازی نمای ساختمان می باشد با الهام از فضاهای شهری و صنعتی دارای عناصر ساختاری آشکار، مواد اولیه مانند فلز و بتن و زیبایی شناسی کاربردی است. افرادی که به سبک‌های مدرن و مینیمال علاقه دارند، از استفاده آن نیز لذت می‌برند. این نوع از سبک‌ها هم برای نما و فضای داخلی خانه، هم برای رستوران و کافه و حتی محیط کار و دفتر کاری هم کاربرد دارد. این سبک اغلب اقلام ذخیره شده یا تغییر کاربری داده شده را در بر می گیرد و حس اصالت را اضافه می کند. در مجموع حسی مدرن با ترکیب انواع بافت‌ها از بتن و چوب گرفته تا سنگ و فلز برای شما دارد.

طراحی انواع نمای داخلی ساختمان

در حالی که فضای شما باید بر اساس انتخاب و سلیقه شما طراحی و اجرا شود شما نیاز به طراحی برای نما ساختمان دارید، اما در عین حال انتخاب متریال و بافت به تجربه لمسی یک فضا کمک می کند. از متریال کفپوش گرفته تا روکش دیوارها و اثاثه یا لوازم داخلی، ترکیب بافت های مختلف به عمق و جذابیت بصری می افزاید. در نکته بعدی باید حتما به عمر متریال نیز با توجه به میزان استفاده از آن توجه کرد. جزئیات و ویژگی های معماری هم می‌توانند نقش مهمی در زیبایی و نما و همچنین کاربرد فضای شما داشته باشند. جزئیات معماری مانند قالب‌ها، تزئینات و ویژگی‌های داخلی به شخصیت فضا کمک می‌کنند. این جزئیات را می توان افزایش داد یا تغییر داد تا با سبک طراحی دلخواه هماهنگ شود. باید به حفظ یا ترکیب ویژگی‌های معماری که منحصربه‌فرد بودن فضای داخلی را می‌افزایند، توجه کرد.
برای تمامی نکات ذکر شده، شما نیاز دارید تا یک متخصص مانند گروه صنایع چوبی نما همراه شما باشد تا سبکی دلخواه و مناسب را برای شما فراهم آورد. گروه نما با سال‌ها سابقه در زمینه طراحی انواع نما ساختمان و طراحی و اجرای انواع دکوراسیون چوبی و اکسسوری‌های لوکس مانند کمد دیواری و کلوزت، قرنیز و آزاره و…، به شما کمک می‌کند تا با طراحی انواع نمای ساختمان به فضای دلخواه خود،‌ برسید و در عین کاربردی بودن، لوکس بودن را نیز تجربه نمایید.

021-22014197
021-26231512

زمان مطالعه 3 دقیقه

گروه پژوهشی نما

دیدگاه (1)

  1. علی
    ۸ بهمن ۱۴۰۲

    ❤️❤️

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *