اطلاعات تماس

خرید درب چوبی

خرید درب چوبی مزایای زیادی نسبت به انواع دیگر درب ها دارد. برای مثال می توان گفت که این محصولات دوام بالایی دارند چرا که چوب ماده ای قوی و بادوام است که می تواند سال ها در برابر سایش و آسیب هایی از این دست، مقاومت کند. اما این تنها مزیتی نیست که افراد به سبب آن، این ماده را برای ورودی خانه‌های خود انتخاب می کنند. در واقع سال‌هاست که افراد نسل به نسل این متریال را برای ورودی خانه و ساختمان‌های خود انتخاب می کنند و یکی از دلایل آن مرتبط با زیبایی شناسی است. درهای چوبی می توانند ظرافت و زیبایی را به هر خانه ای اضافه کنند. آنها قابلیت سفارشی سازی دارند و آنها را می توان برای مطابقت با سبک خانه شما ساخت.

این دسته از محصولات حتی به بهره وری انرژی هم کمک می کنند. چرا که این نوع از درهای می توانند با حفظ گرما در زمستان و هوای خنک در تابستان در بهبود بهره وری انرژی خانه شما موثر باشند. آنها عایق صدا هم هستند و می توانند به کاهش سطح سر و صدا در خانه شما کمک کنند و آن را به مکانی آرام و آرامش بخش برای زندگی تبدیل کنند. این محصولات برای افرادی که دغدغه محیط زیست دارند هم مفید هستند چرا که قابلیت بازیافت دارند. در واقع چوب یک منبع تجدیدپذیر است، بنابراین آنها را می توان در پایان عمر خود بازیافت کرد. در ادامه به معرفی ویژگی‌هایی که برای این خرید درب چوبی باید مد نظر قرار دهید خواهیم پرداخت.

نکات مهم برای سفارش در چوبی

همانطور که در بخش‌های قبلی ذکر شد، اگر به دنبال گزینه‌ای مقاوم و زیبا برای ورودی ساختمان هستید که سازگار با محیط زیست هم باشد، درب چوبی گزینه بسیار خوبی برای شما است. هنگام خرید درب چوبی باید به فاکتورهای زیادی توجه کرد. در اینجا به چند مورد از مهمترین آنها اشاره می کنیم.

  • جنس و متریال: اولین مورد نوع چوب است. در واقع نوع چوبی که برای ساخت درب استفاده می شود بر استحکام، دوام و ظاهر آن تأثیر می گذارد. چوب های سخت مانند بلوط و چوب ماهون نسبت به چوب های نرم مانند کاج دوام بیشتری دارند. با این حال، چوب های سخت نیز گران تر هستند. پس باید نوع کاربرد و بودجه را در نظر بگیرید و بر اساس آن انتخابی مناسب داشته باشید.
  • کیفیت و روش ساخت: روش ساخت درب بر استحکام و دوام آن تأثیر می گذارد. درهای چوبی سفارشی ساز در عین حال که زیبا و خاص هستند، در دسته بادوام ترین درها قرار می گیرند، اما از طرفی گران ترین گزینه نیز هستند. این در حالی است که درهای چوبی که به صورت کارخانه ای و سری ساخته می شوند قیمت کمتری دارند، اما آنقدرها بادوام نیستند، در عین حال از لحاظ زیبایی شناختی نیز چندان زیبا نیستند. این درها به صورت سری ساخته می شوند، یعنی برخلاف مدل های سفارشی، هزاران قطعه دقیقا مشابه آنها وجود دارد.
  • سبک: سبک درب باید مکمل سبک خانه شما باشد. انواع مختلفی از مدل ها وجود دارند که از جمله آنها می توان به سنتی، مدرن، مینیمال، پست مدرن و… اشاره کرد.
  • قطعات سازنده: مشخص است که قطعاتی مانند لولا و دستگیره در و مواردی مانند آنها نه تنها بر ظاهر و احساس کلی درب تأثیر می گذارند، بلکه روی کیفیت آن هم تاثیرگذار هستند. در مجموع می توان گفت که سبک های مختلفی از این قطعات موجود است، بنابراین شما می توانید سبکی را انتخاب کنید که به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت دارد.
  • بودجه: قیمت درهای چوبی بازه بزرگی دارد و بسیار متغیر است. تعیین بودجه قبل از شروع خرید بسیار مهم است. بر این اساس می توانید بهترین نوع چوب بر حسب نیاز و بودجه خود را انتخاب کرده و سایر عوامل را نیز متناسب با همین فاکتور انتخاب کنید. چرا که درست است که تمامی موارد ذکر شده مهم هستند اما در هر خریدی بودجه شما است که تعیین کننده اصلی می باشد.

چوب مناسب برای سفارش درب چوبی

هنگامی که همه عوامل ذکر شده در بخش قبلی را در نظر گرفتید، می توانید شروع به خرید درب چوبی محصول مورد نظر خود کنید. همواره فروشندگان مختلفی در بازار با انواع محصولات وجود دارند که درهای چوبی را می‌فروشند اما اینکه کدام گزینه را انتخاب کنید، بستگی به نیازهای شما و اولویت های شما دارد که با در نظر گرفتن آنها می توانید بهترین انتخاب را انجام دهید.

هنگام خرید و سفارش شما باید نوع متریال مورد نظر را برای درب چوبی خود انتخاب کنید. در این بین مهم است که عوامل مختلفی را مد نظر قرار دهیم. از جمله این موارد دوام متریال است. در واقع نوع چوب باید به اندازه کافی بادوام باشد تا در برابر سایش و استفاده روزمره مقاومت کند و از بین نرود. شما باید متریال مناسب را بر اساس نوع استفاده ای که دارید انتخاب کنید. برای مثال یکی از موضوعات مهم، آن است که تعیین کنید این محصول قرار است در داخل خانه مورد استفاده قرار بگیرد یا خارج از خانه. در مرحله بعدی مواردی مانند در معرض آب و رطوبت قرار گرفتن و تغییرات دمایی است که باید مد نظر قرار دهید.

ظاهر نیز از دیگر گزینه های تعیین کننده است که باید در نظر داشته باشید که نوع چوب باید مکمل سبک خانه شما باشد. هر چند که مانند هر خرید دیگری هزینه هم مهم است. نوع چوب باید در حد بودجه شما باشد. در نهایت شما با کمی تحقیق می توانید نوع چوب مناسب برای درب چوبی خود را پیدا کنید. برای سفارش و خرید درب چوبی به طور کلی دو نوع اصلی چوب داریم که عبارتند از چوب سخت و چوب نرم.

چوب های سخت از درختان پهن برگ مانند بلوط، افرا و گردو تامین می شود. گزینه‌ های سخت، متراکم تر و بادوام تر از انواع نرم هستند و همین امر آنها را به انتخاب خوبی برای درب های بیرونی تبدیل می کند. همچنین در برابر تاب خوردگی و انقباض مقاومت بیشتری دارند که برای درهایی که در معرض عناصری مثل آب و گرما و… قرار دارند مهم است. چوب‌های سخت معمولاً گران‌تر از چوب‌های نرم هستند، اما به دلیل دوام و زیبایی ارزش سرمایه‌گذاری را دارند.

چوب های نرم از درختان مخروطی مانند کاج، صنوبر و سرو گرفته می شوند. چوب های نرم تراکم و دوام کمتری نسبت به چوب های سخت دارند، اما قیمت کمتری دارند. چوب های نرم انتخاب خوبی برای درب های داخلی هستند که دوام آن چندان مهم نیست. همچنین این نوع از متریال ها انتخاب خوبی برای درهایی هستند که رنگ آمیزی می شوند، زیرا بافت های طبیعی آن ها چندان قابل توجه و مشخص نیست. در نتیجه بیشتر برای درهایی کاربرد دارد که روی آنها یک لایه رنگ قرار می گیرد. در مجموع می توان گفت این نوع مقاومت و زیبایی کمتری با انواع سخت دارند اما با توجه به قیمت مناسب، برای درهای داخلی و یا محصولات مقرون به صرفه مورد استفاده قرار می گیرند. در اینجا لیستی از محبوب ترین انواع چوب مورد استفاده برای درب های چوبی آورده شده است:

  • بلوط: بلوط چوب سخت و مقاومی است که در برابر تاب خوردگی و باد کردن مقاوم است. برای درب های خارجی گزینه خوبی است.
  • افرا: افرا یک چوب سخت و متراکم است که به دلیل بافت صاف و منظمش معروف است. برای درب های داخلی گزینه خوبی است.
  • گردو: گردو یک چوب سخت زیبا با رنگ غنی و تیره است. برای درب های داخلی گزینه خوبی است.
  • کاج: کاج نوعی چوب نرم است که ارزان است و کار با آن آسان است. برای درب های داخلی گزینه خوبی است.
  • صنوبر: صنوبر نوعی چوب نرم است که سبک وزن بوده و مقاومت طبیعی در برابر پوسیدگی دارد. برای درب های خارجی گزینه خوبی است.
  • سدر: سرو چوب نرمی است که به طور طبیعی در برابر حشرات و پوسیدگی مقاوم است. برای درب های خارجی گزینه خوبی است.

خرید درب چوبی

وقتی صحبت از خرید هر نوع محصول چوبی می شود، قیمت های متنوعی در بازار موجود هستند که ممکن است یک خریدار را سر در گم کنند. با این حال همواره دریافت قیمت از چند فروشنده راهکاری است که بسیاری از مشتریان در پیش می گیرند. به این معنی که قبل از خرید، از چندین خرده فروش مختلف قیمت می گیرند. اما همیشه بهترین قیمت پایین ترین نیست. نکاتی مانند کیفیت ساخت و کیفیت مواد اولیه، در خرید تاثیرگذار هستند. برای این منظور بهتر است که درب را به دقت بررسی کنید و ویژگی‌های محصولات فروشندگان مختلف را با هم مقایسه کنید، در واقع قبل از خرید درب چوبی، آن را به دقت بررسی کنید تا متوجه تفاوت‌های بین کالاهای مختلف بشوید. بهترین خرید گزینه‌ای است که کیفیت بالا و مرغوب و با ساخت خوب را در مقابل قیمتی متناسب ارائه دهد.

از دیگر مواردی که شما را در خرید خوب یاری می کند، پرسش در مورد گارانتی است. در بازار عموما فروشندگان معتبر ضمانت هایی را برای درهای خود ارائه می دهند. در صورت آسیب یا معیوب بودن درب، این می تواند آرامش خاطر را فراهم کند. این نشان می دهد که فروشنده نیز از کالایی که می فروشد، اطمینان کافی را دارد. شما نیز می توانید برای محصولات چوبی مناسب خانه خود را تنها با یک تماس سفارش داده و خریداری کنید.

 

021-22014197
021-26231512

گروه پژوهشی نما

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *